L’objectiu d’aquesta activitat és que l’alumnat prengui consciència de les seves pròpies emocions i que comprenguin com aquestes ens fan sentir i ens afecten. Els ajudarem a expressar-les, a posar-lis nom, facilitant-los nou vocabulari emocional. També volem que els alumnes es puguin expressar lliurement i que puguin reflexionar sobre l’obra de teatre que han vist.
Activitat teatre «Vull ser com soc»
PROPOSTA 1: ELS SENTIMENTS DE LA BRUNA
Us proposem una activitat col·laborativa d'expressió oral i reflexió a l'aula. Treballarem així la competència transversal CPSAA4, que ens parla de dotar a l’alumnat de postures crítiques en processos de reflexió guiats. L'alumnat podrà opinar i exposar les seves idees i opinions treballant així el pensament crític, el raonament, l’escolta activa i l’empatia.
Per començar aquest col·loqui, la persona docent farà una breu introducció per refrescar als alumnes la temàtica de
l’obra i seguidament realitzarà diferents preguntes al grup - classe:
- A l’espectacle hem vist que la Bruna (la nostra titella protagonista) té molta imaginació i que la utilitza per crear històries. Però té un problema, un nen de la seva classe un dia li diu que les seves històries no serveixen per res i ella s’entristeix. Com creieu que se sent la Bruna quan rep la nota que diu que les seves històries no serveixen?
- Què faríeu vosaltres en el lloc de la Bruna? I si fóssiu els seus amics i amigues?
- Quines emocions heu pogut contemplar que ha sentit la Bruna durant l’obra de teatre? Han anat variant aquestes emocions?
- La Bruna te molta imaginació. Com definiríeu el que és la imaginació? Com fem per activar-la? Per a què ens serveix la imaginació?
- La Bruna per la confiança en ella i en el que li agrada, es sent perduda i trista i decideix buscar quines altrescoses pot fer... La Bruna busca incansablement què li agrada fer, i observa als seus amics i família què és el que fan.
- I a vosaltres què us agrada fer?
- I què és el que no us agrada fer?
- A la Bruna la fa feliç inventar-se històries i explicar-les. I a vosaltres, què us fa feliços o felices?
Seguidament, i a través de les imatges que us facilitem a l’annex, l'alumnat escollirà les imatges de les activitats que els agrada fer, i n'exposaran els motius. És important treballar l’empatia i que tot l’alumnat pugui escollir obertament el que més li agrada.
Aquesta proposta té la finalitat de fer reflexionar a l’alumnat, ja que partint de la història de la Bruna i del que sent ella, podran reconèixer, comprendre i gestionar les seves pròpies emocions i sentiments.
PROPOSTA 2: PINTEM I RETALLEM A LA BRUNA
A la pàgina següent trobareu un dibuix de la Bruna i de les seves ales. Els alumnes pintaran i retallaran a la
Bruna i també dibuixaran i retallaran altres elements o objectes que creguin que fa feliç a la Bruna, o a ells
mateixos. Quan els alumnes escullint els elements que volen dibuixar, el docent aprofitarà per a preguntarne
els motius amb l’afany que puguin expressar-se i reflexionar.
Aquesta activitat està adaptada per treballar amb l'alumnat NESE a través de l'art.
ANNEX