SiguesTU

Abraçades ensucrades

Participants: Educació InfantilPrimària CIPrimària CMPrimària CSESO 1r i 2n
Eix: Convivència
Durada: 30 minuts
Habilitats: Maneig dels sentiments i les emocionsComunicació interpersonalNegociació i rebuig
Objectius: Acompanyar els infants a saber reconèixer i expressar emocions i a comunicar el què els agrada i el què no els agrada
Desenvolupament:

Primer de tot els proposem que per a què la dinàmica pugui donar el seu fruit és important el silenci, escoltar-se a un/a mateix/a i escoltar. Només parlem per fer la pregunta i respondre amb la persona que trobem.
Caminem per l’espai i quan ens trobem a algú li preguntem: ¿Em vols fer una abraçada? Podem decidir què sí o què no.
Els diem que un cop hem trobat una persona hem de buscar noves persones, no podem repetir.
Veurem que durant la dinàmica hi ha persones que els encanten les abraçades i d’altres que no els agraden; també podem observar alguns infants que són evitats pels/per les companys/es i d’altres que estrenyen molt fort.
Podem acompanyar la dinàmica amb música per emocionar-se que trobareu a l’apartat de recursos a l’inici de la fitxa.

Quan acabem iniciem un debat realitzant aquestes preguntes:

  • Com us heu sentit amb aquesta dinàmica?
  • Per fer una mirada general ¿A qui li agrada rebre abraçades? ¿A qui no?
  • Pot ser que hi hagi persones que no els agradin les abraçades però que segons amb quines persones sí?
  • Quan alguna persona us ha dit que no, com us heu sentit vosaltres? ¿Heu pogut respectar que no volgués l’abraçada
  • En tots els moments us agraden les abraçades?
  • Quin tipus d’abraçada us agrada més?
  • Ha sigut fàcil o difícil dir que no? Per què?

A tenir en compte una mirada en clau de gènere mentre acompanyem el debat.

El 21 de gener és el Dia Mundial de l'Abraçada

Font: Equip «Sigues tu»