Trobada inicial CEE
Per poder implementar el programa idòniament, una persona tècnica referent del programa (PTR) planificarà amb els centres participants una Trobada inicial amb l'objectiu d'introduir el marc conceptual i explicar amb detall els materials, la metodologia i els serveis que inclou en programa. Té una durada aproximada d'1h 30 minuts.
La PTR s'adaptarà a l'organització interna de cada CEE a l'hora d'organitzar aquesta trobada inicial i la proposarà de forma conjunta o separada entre l'equip docent de primària i secundària.
En els següents enllaços trobareu un resum de la informació més important a tenir en compte a l'hora d'aplicar el programa:
Resum del programa
Gestions d'inici de curs
Quan programeu aquesta sessió, podeu triar entre aquestes 4 diferents opcions:
- TROBADA INICIAL DE PRIMER ANY: Adreçada als centres o professorat de nova incorporació al programa. Per explicar la filosofia, la metodologia, els serveis i els materials inclosos al «Sigues tu».
- INTRODUCCIÓ A LA COHESIÓ DE GRUP: Adreçada als centres que van fer el «Sigues tu» el curs passat o amb anterioritat. Té els objectius de fomentar el sentiment de pertinença i la unió, enfortir el benestar emocional, entendre la diversitat com a valor afegit del grup i posar consciència en les diferents dinàmiques i rols per millorar com a grup. En el següent enllaç trobareu recursos específics per treballar la cohesió de grup a l'aula.
Recursos cohesió de grup
- INTRODUCCIÓ A LA SEXOAFECTIVITAT: Adreçada als centres que van fer el «Sigues tu» el curs passat o amb anterioritat. Té l'objectiu d'oferir un marc d'actuació des de l'enfocament del «Sigues tu», definir la sexualitat i ampliar la noció de salut sexual a les diferents esferes de la vida humana: física, emocional, social, ambiental i espiritual i proposar recursos i estratègies per abordar-ho amb l'alumnat.
recursos sexoafectivitat
- INTRODUCCIÓ ALS ENTORNS DIGITALS I L'ÚS DE PANTALLES: Adreçada als centres que van fer el «Sigues tu» el curs passat o amb anterioritat. Té l'objectiu de coneixer les potencialitats i els riscos dels entorns digitals, els aspectes més importants a treballar (identitat, usos i sobreutilització, visió crítica i relacions) i oferir recursos i estratègies per abordar-ho a l'aula en el marc del programa.
recursos ENTORNS DIGITALS I ús de pantalles