El programa "Sigues tu" ofereix un seguit de recursos de teatre per tal de reforçar el treball de les habilitats per a la vida i afavorir la conversa a l'aula.
Poden accedir a aquests recursos totes les escoles que facin el programa. En cas que no es pugui cobrir tota la demanda, es prioritzarà l'assignació del recurs en funció de criteris socio-econòmics i s'informarà oportunament als centres escollits.
Aquest curs 2020-21 s'oferiran un màxim de 2 espectacles de teatre a l'aula als centres participants al "Sigues tu". A partir del 20 de setembre us informarem com podeu sol·licitar-ho. Està previst començar les accions als centres a finals d'octubre de 2020. En tot moment es prendran les mesures sanitàries necessàries per dur a terme aquests espectacles amb les màximes garanties.
A continuació trobareu la descripció i objectius de cada recurs de teatre:
La companyia de teatre “La Bleda” s’encarrega de desenvolupar l'activitat "El sac de les emocions".
Aquest recurs té l'objectiu de promoure en l’alumnat l’entrenament de l’habilitat de gestió de les emocions i sentiments. En aquest sentit, el reconeixement de les emocions és el primer pas per tal d’adquirir les habilitats necessàries de regulació emocional per relacionar-se amb l’entorn i amb un mateix de forma satisfactòria.
La sessió està dividida en tres parts: Presentació del personatge i situació. Resolució del conflicte. Conclusió i comiat. Un total de 50 minuts aproximadament.
La pallassa Bleda arriba a l'escola amb un sac enorme i pesat (molt visual) i enceta un joc amb els infants sobre què pot contenir el sac. Després de diverses rialles que sorgiran a partir del joc, deixarà "el Sac" sobre una taula i anirà traient per sorpresa peces d'un puzzle, cada una d'un color diferent. Cada color ens mostrarà una emoció: Groc: alegria, Vermell: ràbia, Negre: por, Blau: tristesa. Finalment un cop tenim el puzle muntat, hi ha la gran sorpresa...
PER SEGUIR EL TREBALL A L'AULA: Us oferim la proposta Esquitxa emocions amb la Bleda, que són una sèrie de 10 vídeos i activitats amb l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.
La companyia de teatre “La Minúscula” s’encarrega de desenvolupar l'activitat "Quin embolic melic".
Entre els 6 i els 12 anys és l’etapa on els nens i les nenes desenvolupen plenament la seva identitat de gènere, és quan s'identifiquen amb més claredat comportaments i actituds associades a homes i a dones, incorporen aquestes conductes en la seva manera d'actuar i poden reconèixer possibles situacions de desigualtat entre gèneres.
Entenem per coeducar el procés que pretén desenvolupar de forma plena, les capacitats de les persones amb total independència del seu sexe. A 3r de primària proposem treballar a l’aula la coeducació a través dels contes amb una dinàmica participativa que convida a reflexionar sobre l’autonomia i els estereotips de gènere: les coses no són de nens i de nenes, els homes i les dones han de rebre el mateix tractament.
L'espectacle anomenat "El cas del Doctor Hopper", és protagonitzat per l’actor Pere Hosta i té per objectiu reforçar l’aprenentatge de les 10 habilitats bàsiques per a la vida i dels hàbits saludables.
L’obra està adreçada a alumnes de 5è de primària. Dura uns quaranta minuts i es duu a terme a la mateixa classe, de manera que no té cap requeriment tècnic especial.
La proposta teatral “El cas del doctor Hopper” està pensada per tal de reforçar l’aplicació del programa “Sigues tu” a l’aula a través d’un espectacle interactiu, creant dinàmiques de treball i reflexió a través de l’humor i el teatre.
Així doncs, posem a l’abast de les persones docents una eina que esperem que us pugui ajudar a promoure la conversa a l’aula en base a una història de ficció i ajudar així a reflexionar l’alumnat sobre les seves capacitats psicosocials.
PER SEGUIR EL TREBALL A L'AULA: Us oferim la proposta Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que són una sèrie de 10 vídeos i activitats amb l'objectiu de treballar les 10 habiltats per a la vida i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.