Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de pensament crític (Eix Addiccions)

Edat: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa, a partir del joc del telèfon i la línia de foc, un treball de reflexió sobre el desenvolupament d'un punt de vista autònom i documentat per arribar a conclusions pròpies sobre la realitat personal i social. 

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Rosa, la mentidera, reflexiona en veu alta davant del mirall sobre un article titulat «Les 10 millors mentides de la història» que ha trobat en una revista de moda. Com a experta en la matèria, analitza amb subtilesa l’escrit i s’atura en la millor mentida que ha sentit mai: «Fumar et fa semblar més atractiva». Està tan ben estructurada que fins i tot sembla veritat.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Per què creieu que algunes persones pensen que el tabac els fa la vida més interessant?
    • (S) Per què us sembla que hi ha persones que decideixen no fumar i altres que fumen? 
    • (C) Quins diríeu que són els motius que impulsen les persones a fumar?
    • (C) Què pensaríeu i com us sentiríeu si un amic o una amiga comencés a fumar?
    • (G) Sabríeu què fer si un company vostre us digués que vol deixar de fumar? I si vosaltres fuméssiu i ho volguéssiu deixar, sabríeu què fer?