Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi d'empatia (Eix Participació)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Dinàmica Som-hi
  • Empatia
  • Participació
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica consisteix en demanar l'alumnat que reflexioni individualment sobre aquelles persones que els fan sentir bé: Com són? Tenen coses en comú?...Posteriorment en grup, hauran de decidir quines coses que diuen els altres els fan sentir bé o malament quan senten ràbia, frustració, tristesa, vergonya...

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Empatia
    • Participació
    Nivell: Secundària

    En Darío està nerviós: està a punt de repetir el curs i de perdre la xicota. Però quan prova de calmar el seu estrès, el que aconsegueix és fer-lo augmentar. Afortunadament, els seus amics descobreixen el que li passa i organitzen una barbacoa a casa de la Lida: la Rosa cou la carn, l’Isa pela les patates, en Darío i la Lida preparen uns sucs...Així, en Darío no només aconsegueix relaxar-se, sinó que fins i tot resol l’origen del seu estrès: en Beto li dóna uns quants consells per arreglar els seus problemes amb l’Erika, i la Lida s’ofereix per ajudar-lo a estudiar perquè aprovi l’examen de la setmana que ve.

    Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) En Darío ha tingut un mal dia. Quines coses creieu que el preocupen?
    • (S) Penseu que en Darío té clar el que ha de fer amb relació als estudis i a la seva parella? Per què?
    • (C) Quins personatges de la història us sembla que entenen millor en Darío? Quins no? I per què?
    • (C) Què en penseu, de les diferents opcions que apareixen al vídeo per resoldre la situació d’en Darío?
    • (G) Per què creieu que, d’entrada, l’Erika no ha donat suport a en Darío?
    • (G) Com diríeu que se sent en Darío? Us heu sentit mai igual que ell?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments