Recursos per a famílies

Vídeo

Conte «El Buit»

Autoria: Anna Llenas
Durada: 04:30

Descripció

La vida és plena de trobades, i també de pèrdues. El buit és un llibre que ens parla de la resiliència, o la capacitat de sobreposar-se a l’adversitat i trobar-hi un sentit.

Recursos relacionats

  • Vídeo

    Aquest conte explica la història de com la Nura ha descobert el secret que amaga el melic. D'allà hi surt un fil invisible que la uneix a totes les persones que més s'estima: la mare, el pare, tiets, les cosines, en Pere..

    Aquest conte permet treballar amb els infants els vincles emocionals i les habilitats d'autoestima i gestió de les emocions i sentiments, entre d'altres. Ens pot ser útil especialment al l'inici del curs quan els infants poden tenir sentiments de tristesa per la separació de la família. 

  • Fitxer

    Duele és un relat sobre el procés que viuen les persones quan perden un ésser estimat. Cada persona passa el dol de manera diferent, algunes busquen suport en altres persones o en distraccions; d'altres prefereixen estar soles. Sigui quin sigui el camí per transitar-ho, és important expressar les nostres emocions.  

    Ens pot ajudar a tractar la temàtica a l'aula i treballar les habilitats de gestió de les emocions i els sentiments i empatia entre d'altres. També és un bon recurs per les famílies amb infants que han perdut un ésser estimat. 

  • Fitxer

    Les famílies i el professorat de vegades tenen dificultats per acompanyar els infants en les pèrdues.  Aquest conte ens pot ajudar a normalitzar  i gestionar les emocions que apareixen davant d'una pèrdua. A la part final trobareu un apartat amb una sèrie de consells pràctics. 

    També podeu descarregar el conte en llengua castellana (Cuento para situaciones difíciles).