Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica solució de problemes - Robatoris a l'aula

  • Secundària
  • Cooperació i treball en equip
  • Convivència
  • Empatia
  • Presa de decisions i resolució de problemes
  • Valors
  • Robatoris
Nivell: Secundària
Autoria: Equip Sigues tu

Descripció

Aquesta dinàmica té l'objectiu de tractar possibles casos de robatori a l’aula a través del treball de les habilitats de presa de decisions i solució de conflictes, empatia i col·laboració i treball en equip. 
Davant un robatori a l'aula us proposem:

  • Enfrontar el tema directament. Quan hi ha robatoris això genera conseqüències, tant en l’àmbit individual com grupal.
  • Procurar en tot moment no castigar el rol que roba i no sobrevictimitzar la persona robada. Intentem agafar responsabilitat grupal sense culpa.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments