Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de maneig dels sentiments i les emocions (Eix Afectivitat-sexualitat)

Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa entar en contacte amb les emocions, a partir d'un viatge guiat pel propi cos i imaginant que l'anem reseguint amb diferents pintures de colors en funció del que anem sentint. Un cop acabat, els demanem que dibuixin el que han experimentat i si volen ho comparteixin. 

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Nivell: Secundària

    «Com es dibuixa el cos humà?»: vet aquí el títol del curs que està fent la Lida. I no es canviaria per ningú: està encantada amb en Ricardo, el model de l’acadèmia. D’en Ricardo li agraden fins i tot els genolls. De nits, s’emociona només de pensar-hi i s’acaricia el cos, buscant el plaer. El seu interès per la matèria augmenta quan, a classe, analitzen el David de Miquel Àngel i les tècniques que feia servir aquest artista genial.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Quins desitjos, emocions i sentiments creieu que li ha despertat el taller de dibuix a la Lida? Perquè creieu que juga amb el seu propi cos? Que busca? Que hi troba?
    • (S) Com pot contribuir el gaudir del propi cos en relacions que podria tenir la Lida en un futur?
    • (C) Quins sentiments us genera la història?
    • (C) Creieu que tothom comprèn el que fa la Lida? Perquè? Seria el mateix si fos en Dario?
    • (G) La Lida està gaudint del seu cos. Perquè creieu que algunes persones tenen sentiments confosos quan gaudeixen del propi cos?