Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi «Amb classe» (Eix participació)

Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa un debat al voltant de la història del Som-hi "Amb classe". També es donen pautes de com iniciar un procés d'Aprenentatge Servei (ApS).  Se separa a l'alumnat per grups i se'ls  demana que responguin 4 preguntes molt senzilles: Què volen fer? Amb qui ho volen fer? Com ho volen fer? On ho volen fer?

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Nivell: Secundària

    La Rosa comenta al seu professor d'informàtica la idea que se li ha acudit de treballar al casal d'avis aprofitant que allà hi ha uns quants ordinadors. Al professor li agrada la pensada i proposa que sigui un projecte de tota la classe. Les usuàries i els usuaris del casal estan d'acord a aprendre coses que no saben i, a canvi, s'ofereixen a ensenyar el que han après al llarg de la seva vida. Així comença un intercanvi intergeneracional de coneixements que s'acabarà amb un viatge i unes quantes aventures.

    Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) En quin aspecte penseu que la vida de la gent gran del centre podria ser més interessant, a partir del taller d’informàtica que han fet?
    • (S) I vosaltres, com penseu que podríeu contribuir, sigui de la manera que sigui, a millorar la situació d’un col·lectiu de població que conegueu?
    • (C) Per què creieu que en Darío és el primer que s’apunta a la proposta del professor? Per què penseu que algun company seu no hi vol anar, al principi?
    • (C) I per què creieu que els dos companys que no hi volien anar han canviat d’actitud, un cop han fet el taller amb la gent gran?
    • (G) Per què creieu que ha tirat endavant, la proposta de la Rosa? Quines dificultats s’han trobat? Les havien previst?