Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi d'advocació i defensa (Eix Partipació)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Advocació i defensa
  • Participació
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica es basa en l'activitat del material de l'alumnat "El meu bloc". A partir de les frases que es proposen han de dir el que senten i donar la seva opinió. Llavors hauran de preparar en petits grups i exposar una defensa d'alguna de les idees proposades. 

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Advocació i defensa
    • Participació
    Nivell: Secundària

    En Beto i els seus amics reben una carta en què els conviden a votar perquè aviat seran majors d'edat. El que per a tots és una bona notícia, en Beto ho interpreta com una jugada més dels «baixos fons de la política». Creu que només es recorden d'ells quan necessiten el seu vot; uns mesos enrere, en canvi, quan el seu grup ecologista va reclamar la reserva ambiental, no van rebre cap resposta...

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Per què penseu que és important que hi hagi persones de la comunitat que es dediquin als afers comuns?
    • (S) Us agradaria dedicar-vos a la política? Per què? Creieu que si fóssiu el/la regidor/a de joventut tindríeu sempre una idea o una resposta clares sobre allò que cal fer? Quines serien les vostres primeres propostes?
    • (C) Trobeu que els polítics entenen les preocupacions de la gent jove? Per què? I els joves? Entenen les dificultats de governar un poble o una ciutat? Algun polític us ha sorprès mai amb una decisió que hagi pres? Per què? Podríeu posar un exemple?
    • (C) Fins a quin punt cal tenir les idees clares per poder participar o votar? Penseu que hi ha algun grup d’edat que tingui les coses més clares que altres? Per què?
    • (G) Per què creieu que hi ha persones que no confien en els polítics? Penseu que és just jutjat algú sense conèixer-lo?  
    • (G) Creieu que si fóssiu regidors/regidores de joventut tindríeu clar què cal fer? Quines serien les vostres primeres propostes?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments