Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi «Massa dubtes perjudiquen...» (Eix addiccions)

Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Dinàmica pautada en què es treballa l'habilitat de presa de decisions i solució de problemes amb el material del Som-hi corresponent a l'eix de addiccions.

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Nivell: Secundària

    Quan el professor pregunta als nois i les noies quina carrera han decidit estudiar, l’única que no té resposta és l’Isa. Cansada de ser sempre la que no sap què fer, decideix investigar els motius de la seva indecisió. Durant el procés descobreix que, sovint, les persones que ha tingut a prop li han acabat dient el que havia de fer. Així que se n’adona, comença a treballar per guanyar en autonomia... fins i tot en somnis!

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (G) Per què creieu que és tan indecisa, l’Isa? I per què creieu que un excés d’indecisió pot arribar a ser perjudicial per a la salut? En quines situacions soleu actuar amb la mateixa indecisió que l’Isa?
    • (S) Quines coses penseu que són importants a l’hora d’escollir una professió? Com us imagineu el vostre futur professional?
    • (C) Us sentiu confosos quan heu de prendre una decisió? Quina és l’última decisió important que heu pres? L’heu pres sols?
    • (C) Quins sentiments teniu quan preneu decisions? N’hi ha algun que us agradaria no tenir?
    • (G) Podríeu explicar alguna situació en què no hàgiu sabut què decidir?