Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi «Amors ebris» (Eix addiccions)

Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Dinàmica pautada en què es treballa l'habilitat de maneig dels sentiments i les emocions amb el material del Som-hi corresponent a l'eix de addiccions.

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Nivell: Secundària

    Cada vegada que la Rosa veu un arbre recorda aquell noi que no pot oblidar, però del qual no sap ni el nom. Només recorda que comença per A: Alberto? Alfredo? Les seves amigues i amics l’ajuden a buscar-lo i a trobar una solució per al futur, perquè una cosa és estar ebri d’amor i una altra, ben diferent, tenir un amor ebri.

    Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Què n’espera la Rosa, d’aquesta relació? Penseu que és el mateix que buscava ell? Per què? Com us sentiríeu en una situació així?
    • (S) La vida està plena d’oportunitats interessants per tenir relacions amb altres persones; què en penseu?
    • (G) Les amigues de la Rosa, que la coneixen bé, què n’opinen, de com està actuant? I vosaltres, què en penseu?
    • (C) Què creieu que us dirien les vostres amistats si us trobéssiu en una situació similar? Què necessitaríeu per sentir-vos compresos?