Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de col·laboració i treball en equip (Eix Addiccions)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Dinàmica Som-hi
  • Addiccions
  • Col·laboració i treball en equip
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa respondre algunes preguntes sobre la utilització del temps lliure, de forma activa a partir de post-it de diferents colors.Què fem per divertir-nos? Com usem el nostre temps lliure? Amb qui passem el nostre temps lliure i a on? Podria resultar incòmode o inconvenient per algú i/o per a nosaltres mateixos?

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Addiccions
    • Col·laboració i treball en equip
    Nivell: Secundària

    Tres nois fugen davant de la proximitat de la policia. Un d’ells, que porta un porro a la mà, aconsegueix escapar. Per protegir-lo, els seus amics donen a la policia les dades d’un altre jove que també es diu Beto, el qual és visitat per l’autoritat perquè respongui per la seva falta. El malentès entre aquests Betos ens permet saber més coses sobre els vetos del consum d’aquesta substància a dins i a fora del propi país.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (C) Com creieu que se sent en Beto quan la policia el confon? Com us sentiríeu vosaltres? 
    • (G) Quin paper han fet els amics d’en Beto en la gestió del problema?
    • (G) Considereu que en Beto se l’ha tractat de forma injusta? Per què?
    • (G) Què en penseu, de la manera que té en Beto d’afrontar el problema? Què hauríeu fet vosaltres?
    • (C) Què creieu que pensen, en Beto i els seus amics, de l’actitud que ha demostrat la colla del parc culpant en Beto?
    • (S) Per què creieu que hi ha persones que diuen que consumir drogues fa la vida més interessant?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments