Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de col·laboració i treball en equip (Eix Addiccions)

Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa respondre algunes preguntes sobre la utilització del temps lliure, de forma activa a partir de post-it de diferents colors.Què fem per divertir-nos? Com usem el nostre temps lliure? Amb qui passem el nostre temps lliure i a on? Podria resultar incòmode o inconvenient per algú i/o per a nosaltres mateixos?

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Nivell: Secundària

    Tres nois fugen davant de la proximitat de la policia. Un d’ells, que porta un porro a la mà, aconsegueix escapar. Per protegir-lo, els seus amics donen a la policia les dades d’un altre jove que també es diu Beto, el qual és visitat per l’autoritat perquè respongui per la seva falta. El malentès entre aquests Betos ens permet saber més coses sobre els vetos del consum d’aquesta substància a dins i a fora del propi país.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (C) Com creieu que se sent en Beto quan la policia el confon? Com us sentiríeu vosaltres? 
    • (G) Quin paper han fet els amics d’en Beto en la gestió del problema?
    • (G) Considereu que en Beto se l’ha tractat de forma injusta? Per què?
    • (G) Què en penseu, de la manera que té en Beto d’afrontar el problema? Què hauríeu fet vosaltres?
    • (C) Què creieu que pensen, en Beto i els seus amics, de l’actitud que ha demostrat la colla del parc culpant en Beto?
    • (S) Per què creieu que hi ha persones que diuen que consumir drogues fa la vida més interessant?