Recursos per a docents

Vídeo

Història del Som-hi «Amb reserves» (Eix participació)

Durada: 3:01
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

En Beto i els seus amics reben una carta en què els conviden a votar perquè aviat seran majors d'edat. El que per a tots és una bona notícia, en Beto ho interpreta com una jugada més dels «baixos fons de la política». Creu que només es recorden d'ells quan necessiten el seu vot; uns mesos enrere, en canvi, quan el seu grup ecologista va reclamar la reserva ambiental, no van rebre cap resposta...

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (S) Per què penseu que és important que hi hagi persones de la comunitat que es dediquin als afers comuns?
  • (S) Us agradaria dedicar-vos a la política? Per què? Creieu que si fóssiu el/la regidor/a de joventut tindríeu sempre una idea o una resposta clares sobre allò que cal fer? Quines serien les vostres primeres propostes?
  • (C) Trobeu que els polítics entenen les preocupacions de la gent jove? Per què? I els joves? Entenen les dificultats de governar un poble o una ciutat? Algun polític us ha sorprès mai amb una decisió que hagi pres? Per què? Podríeu posar un exemple?
  • (C) Fins a quin punt cal tenir les idees clares per poder participar o votar? Penseu que hi ha algun grup d’edat que tingui les coses més clares que altres? Per què?
  • (G) Per què creieu que hi ha persones que no confien en els polítics? Penseu que és just jutjat algú sense conèixer-lo?  
  • (G) Creieu que si fóssiu regidors/regidores de joventut tindríeu clar què cal fer? Quines serien les vostres primeres propostes?