Història del som-hi «L'invisible» (Eix convivència)
Descripció
La Lida i en Darío no volen que el diumenge s'acabi perquè el dilluns tenen classe de biologia. Al professor li passa el mateix: l'avorreix fer una classe en què sembbla que tothom estigui endormiscat. Per cridar l'atenció del rpofessor, a classe s'inventen en Griffin, l'estudiant invisible. El professor està encantat de la vida perquè finalment té un «bon alumne». El més curiós del cas és que mai no ha tignut ocasió de veure'l.
Per conversar en clau SOC
A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).
- (S) Per què creieu que el professor s’avorreix a classe? I els alumnes? Què en penseu, de l’estratègia que s’empesquen la Lida i en Darío per no avorrir-se?
- (S) Què penseu que podríeu fer, vosaltres, per convertir en divertides les situacions avorrides en les quals us trobeu quotidianament?
- (C) Què ha passat? Per què penseu que entre alumnes i professor no se n’ha parlat abans? Què podrien haver fet, entre tots, per entendre’s abans? Quina part de la personalitat desconeguda del professor han descobert, els alumnes?
- (G) Penseu que a partir d’ara millorarà la situació que planteja la història? Per què sí, o per què no? I a vosaltres, què se us acudeix per millorar la situació?