Recursos per a docents

Vídeo

Història del Som-hi «Cor trencat» (Eix convivència)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Comunicació interpersonal
  • Convivència
Nivell: Secundària
Durada: 2:52
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

A l'agenda de la Patricia, les bessones hi descobreixen un cor dibuixat on hi ha el seu nom i el d'una altra noia. La «troballa» marca l'inici d'un seguit d'agressions relacionades amb el lesbianisme de la Patricia. Les bessones opinen que a l'institut només hi ha espai per a la gent normal com elles i no per a persones rares com la Patricia, que de tanta pressió està al límit de la desesperació. La Direcció de l'institut es reuneix amb les protagonistes de la història i amb les seves famílies. Durant la trobada, tots junts analitzen la situació i estudien diferents maneres de resoldre-la.

Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (C) Per què creieu que hi ha persones per a les quals l’homosexualitat és un problema? En què afecta la nostra vida, el fet que altres persones tinguin una orientació sexual diferent a la nostra?
  • (C) Com creieu que se senten, les persones homosexuals, bisexuals o transsexuals, quan són discriminades?
  • (S) Si al vostre institut passés un cas com aquest, com actuaríeu? Per què creieu que les bessones actuen així? Totes dues pensen el mateix?
  • (G) Com us sentiríeu, si un amic/amiga vostre assetgés un company o companya per la seva orientació sexual? Què faríeu? I vosaltres, si us trobéssiu en la mateixa situació que la Patricia, amb qui creieu que podríeu comptar?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments