Recursos

Vídeo

Història del Som-hi «A jugar» (Eix convivència)

Edat: Secundària
Durada: 2:40
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

La Rosmira, una noia cega, va enregistrar enàudio la final del campionat de futbol de l'any passat: en la gravació se senten baralles, agressions, insults...Ella té el somni d'organitzar un campionat en què s'aprenguin altres coses més divertides i profitoses. Amb uns quants seguidors, l'insitut decideix celebrar dos campionats: El de futbol clàssic i el de convifut (futbol per al convivència)

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (S) Què penseu que és important, a l’hora de practicar un esport? Per què creieu que l’esport pot ser una font de satisfacció i plaer?
  • (C) Per què diríeu que alguns companys de la història no entenen que altres vulguin jugar al convifut? Per què no ho volen provar?
  • (G) Quines diferències creieu que hi ha, entre el futbol clàssic i el convifut? Si us canviessin les normes del futbol, com penseu que reaccionaríeu? Us hi sabríeu adaptar?
  • (G) Quines diferències hi ha entre un esport individual i un de col·lectiu? Quin us sembla més satisfactori? Per què?
  • (G) Les persones amb alguna dificultat, com la Rosmira, com creieu que se senten, quan poden jugar al convifut amb els altres companys? Penseu que caldria adaptar l’esport a la persona que té una discapacitat o al revés?

Recursos relacionats

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica ens pot ajudar a reflexionar sobre com ens posicionem en relació a l'empatia. Es proposen algunes situacions podrien ser: Vas a beure aigua i quan t’inclines a la font algú t’empeny i et mulles la cara. A l’hora del pati algú xuta la pilota tan fort que la penja a la teulada. Fem espai a l’aula i creem tres zones delimitades: una per a l’enuig, una per a l’escolta i una altra per a la comprensió. L’alumnat s’ha de posicionar en un dels tres llocs, pensant quina seria la seva primera reacció en resposta a la situació descrita.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR