Recursos

Vídeo

Història del Som-hi «Sense embuts» (Eix addiccions)

Edat: Secundària
Durada: 3:15
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

La Lida, l’atrevida, és aquí la protagonista de la història. Creu que, a l’hora de comunicar-se, són les seves amigues les que tenen dificultats, perquè l’Isa no es decideix mai i la Rosa només fa que dir mentides. Està convençuda que ella sí que en sap, d’anar al gra. Però en una festa a la qual estan totes tres convidades descobreix que més que no pas atrevida és impulsiva, que no dedica prou temps a rumiar allò que vol fer i dir. Quan li proposen que prengui la primera copa, ella l’accepta; no només això: pren la segona copa, la tercera... i així, anar fent. Al final acaba al lavabo, amb el cap entre les mans. L’endemà parla amb l’Isa, la Rosa i en Darío sobre com n’és, de difícil, a vegades, desentendre’s de les pressions.

Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), Gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (C) La situació que ha viscut la Lida no ha estat gaire agradable. Com creieu que se sent?
  • (S) Com penseu que actuarà la Lida en la propera festa a la qual vagi? Per què ens costa tant dir «prou» o «no em ve de gust»?
  • (G) La Lida és molt atrevida. Com penseu que ha influït, això, en la seva decisió? I en el que li ha passat? En quins casos pot ser bo ser tan atrevit?
  • (S) Teniu mai la impressió de no estar segurs de poder-vos controlar? Què podeu fer per augmentar el vostre autocontrol?
  • (C) Quines creieu que són les conseqüències de les decisions que ha pres cadascuna de les tres noies?
  • (C) Amb quina us identifiqueu més?

Recursos relacionats

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR