Recursos

Vídeo

Història del Som-hi «Deixa'm les orelles» (Eix addiccions)

Edat: Secundària
Durada: 2:44
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

L’Isa escull en Beto com a confident. Vol compartir amb ell els dubtes i les pors que l’assalten davant la idea de ficar-se al llit amb el seu xicot. D’entrada, en Beto no se’n surt. La talla, li dóna consells i la interroga. De mica en mica, però, aconsegueix posar-se al lloc de l’Isa, guardar silenci i prestar atenció al que li explica. Quan l’Isa se sent escoltada, s’adona que, si decideix ficar-se al llit amb el seu xicot, serà una decisió presa amb calma, sense pressions i sense alcohol pel mig.

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), Gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (S) Per què creieu que l’Isa considera la «primera vegada» una cosa important per a la seva vida? I per a vosaltres, creieu que serà important.
  • (C) Com penseu que us sentireu el dia que decidiu fer-ho per primera vegada? Creieu que podríeu confiar en algú per parlar de la vostra intimitat.
  • (S) Heu tingut mai la sensació que el que us explicava algun amic o amiga no us interessava? Penseu que escoltar algú atentament pot ajudar-vos a entendre’l i trobar sentit al que us explica?
  • (G) I a l’inrevés, com us heu sentit si alguna vegada un amic o amiga amb qui comptàveu no us ha escoltat o no us ha entès?  Per què creieu que ha passat.
  • (C) Per què trobeu que és important conèixer bé les persones que teniu al voltant?

Recursos relacionats

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica ens permet entrenar l'escolta activa. En primer lloc, demanem que individualment i anònimament tothom escrigui en un paperet un problema o conflicte que hagi tingut. Després els posem tots en parelles, un dels membres representa el protagonista del problema i l’altre fa escolta activa. Un cop feta la petita representació, cada parella discuteix sobre com ha practicat l’escolta activa qui representava el rol i què es podria haver corregit. Si hi ha prou temps, s’intercanvien els papers i es representa l’altre problema exposat.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR