Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi «La pitonissa» (Eix Participació)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Història
  • Autoestima i control intern
  • Participació
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Dinàmica pautada en què es treballa l'habilitat d'autoestima i control intern amb el material del Som-hi corresponent a l'eix de participació.

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Autoestima i control intern
    • Participació
    Nivell: Secundària

    El destí ha posat en mans de l’Isa una bola de vidre amb la qual ella i els seu els seus amics intenten veure el futur que els espera... i que els desespera. Només cal que expliquin una mica l que han fet i volen fer en la vida, i en la bola es reflecteix l’animal que simbolitzarà el camí de cadascú. Mig de broma, mig de veres, seuen plegats per escodrinyar al seu avenir.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Us heu parat mai a pensar en el futur? Què hi veieu? I com us hi veieu?
    • (S) Us identifiqueu amb la simbologia d’algun animal de la història? Amb quin i per què?
    • (C) Què en penseu, de les reaccions que tenen els personatges de la història quan veuen l’animal que reflecteix el seu futur? I a vosaltres, us ha sorprès algun animal amb el que s’ha identificat algun company vostre? Per què?
    • (G) Els somnis que us imagineu per al futur són en solitari o en companyia? Creieu que hi haurà persones que us ajudaran a fer-los realitat? Per què i com?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments