Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de presa de decisions i solució de problemes (Eix convivència)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Dinàmica Som-hi
  • Convivència
  • Presa de decisions i solució de problemes
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica desenvolupa l'activitat de "El meu Bloc" de l'Eix Convivència Som molt més que 2. Demanem als participants que, individualment o per parelles, emplenin les dues primeres columnes del bloc proposant problemàtiques o conflictes que es viuen al seu voltant i especificant qui se’n veu afectat. També proposa un debat al voltant de la història del Som-hi! «Jo t’he vist» (violència viària).

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Convivència
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Secundària

    El web www.joT'heVist.com s'anuncia pertot arreu. En Beto, l'Isa i la Rosa volen esbrinar de què es tracta i es reuneixen per fer-hi una ullada. Aleshores descobreixen que no és un web creat pels paparazzi per veure les estrelles en la intimitat, com havien pensat d'entrada, sinó un lloc amb moltes escenes d'accidents protagonitzats per persones al volant que tenen una distracció o que estan sota els efectes de les drogues o de l'agressivitat. Després de navegar-hi, s'adonen que és la campanya de llançament d'una nova autoescola.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Per què penseu que hi ha gent que penja fotos o imatges d’imprudències a les xarxes?
    • (S) Per què us sembla que hi ha persones que cometen infraccions de trànsit amb les quals posen en risc la seva vida i la dels altres?
    • (S) Per què creieu que s’han creat, les normes de trànsit? I per què penseu que és important seguir-les?
    • (C) Com creieu que se sentirien, els protagonistes, si l’endemà veiessin els vídeos?
    • (G) Què en penseu vosaltres, dels que pengen vídeos al web www.JoT’heVist.com? Com penseu que reaccionaríeu si algun amic o amiga fes una acció semblant a les que es veuen als vídeos?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments