Recursos per a docents

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi de «Un telemeteorit» (Eix convivència)

  • Secundària
  • Recursos Som-hi!
  • Història
  • Convivència
  • Maneig dels sentiments i les emocions
Nivell: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Dinàmica pautada en què es treballa l'habilitat de maneig dels sentiments i les emocions amb el material del Som-hi corresponent a l'eix de convivència.

Recursos relacionats

  • Vídeo
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Secundària

    La Rosa de poc que no mor aixafada per un «telemeteorit»: just mentre camina per davant d'un edifici, un televisor cau al carrer des del cinquè pis. Mentre es refà de l'ensurt, veu un noi de la seva edat que arriba, recull el televisor i el llença al contenidor de les escombraries. La Rosa se li acosta per conversar-hi i descobreix un ogre que està disposat a agredir no només la seva família, sinó també qualsevol persona que li porti la contrària.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Quantes vegades teniu la sensació de no poder-vos controlar? En quines situacions?
    • (S) Quan va ser l’última vegada que vau sentir ràbia per alguna cosa que us va dir o fer el vostre pare o mare? Què n’opineu, de la ràbia o la fúria? Què creieu que enfurisma els vostres pares, d’allò que dieu o feu? Què sentiu quan us diuen que no?
    • (C) Quins creieu que són els sentiments d’aquest noi? I els de la mare? Penseu que algun d’aquests personatges té sentiments que preferiria no tenir? Quins? Per què creieu que han arribat a aquest punt?
    • (G) Hi ha algun personatge que es pugui sentir tractat injustament? Com penseu que haurien de resoldre la situació, en Toño i la seva mare?

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments