Recursos

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de negociació i rebuig (Eix Afectivitat-sexualitat)

Edat: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa a l'alumnat que facin dues llistes: una on exposin situacions en què NO els costi expressar el que senten i una altra on exposin situacions en què SÍ que els costi expressar-ho. Un cop fetes les llistes, en un racó de l’aula pengem totes les llistes de SÍ i, en un altre racó, totes les llistes de NO. Les podem llegir i debatre.
 

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    A la Rosa li agraden molt els ulls blaus d’en Gus, el seu xicot. I també el seu cos, els petons que li fa, la moto que porta i la seva veu. Però de la seva manera de tractar-la no n’està tan convençuda... Ella voldria que fos tendre, divertit i afectuós. Quan parla d’en Gus amb les amigues, en dibuixa una imatge que no respon a la realitat. És així com s’adona que, en realitat, està enamorada d’algú que no s’assembla gaire al Gus de debò. Però no li resulta gens fàcil deixar un home que fa sospirar tantes dones...

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Al principi de la situació la Rosa s’enganya a si mateixa, però després controla la situació. Podríeu pensar en alguna situació en què us hagi passat el mateix?
    • (C) Perquè creieu que triga tant a prendre la decisió?
    • (C) Perquè penseu que la Rosa menteix a les seves amigues? Com creieu que se sent?
    • (G) Creieu que la Rosa podrà tornar a confiar per tenir una relació?
    • (G) En quina situació alguna persona que heu idealitzat us ha decebut?

    Basant-vos en aquestes preguntes, enceteu un diàleg amb tot el grup. Després demaneu-los que, treballant per parelles, conversin sobre les mentides que s’han dit a si mateixos i a si mateixes en les seves relacions afectives i que practiquin què podrien haver fet per evitar-les i per expressar-se amb assertivitat, afectivitat i efectivitat.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR