Recursos

Fitxer

Dinàmica del Som-hi de comunicació interpersonal (Eix Participació)

Edat: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica ens proposa jugar a mostrar els nostres talents. Diem a l’alumnat que s’imaginin que el tutor-dinamitzador és un membre reputat d’un jurat (d’un concurs tipus Got Talent o similar, per exemple) que ha vingut a conèixer els talents de la classe, i que cal que en 1 minut aprox. cadascú presenti el company que té a la dreta exposant-ne les màximes qualitats. Un cop fetes totes les presentacions, dialoguem sobre com ha anat, qui ha fet la millor presentació i quin seria el millor candidat. També hem d’intentar que reflexionin sobre quines habilitats han posat en joc (autoestima, assertivitat, empatia, pensament creatiu, gestió de les emocions o de l’estrès...), si els ha resultat fàcil, si creuen que hauria estat igual de fàcil o difícil amb tots els companys...

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Arran de les queixes dels veïns, la policia decideix clausurar el local en què es reuneixen els amics de la Lida. Com que ara ja no tenen un «territori» propo intenten quedar al parc, però també els en fan fora. Ho troben injust, perquè l'únic qu volen és poder disposar d'un espai de reunió. Aleshores decideixen provar sort a Internet i exposen el cas al web de l'Ajuntament. Per sorpresa reben de seguida la contestació de l'alcalde, que els convida a una trobada per parlar de les seves necesitats.

    Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Què n’opineu, de la història? Com hauria canviat la situació, si el grup de joves hagués pensat en els veïns des del principi?
    • (S) Per què creieu que els joves tenen dificultats per controlar-se i molesten els veïns? I vosaltres, hi ha alguna situació en la qual penseu que no us heu pogut controlar i heu molestat algú? Això només els passa als joves o també a persones d’altres edats?
    • (C) Us ha sorprès la reacció de l’avi? Penseu que hi ha algú del vostre entorn que us sorprendria en una situació semblant? Quines de les coses que fa la gent jove creieu que són més difícils d’entendre per a les persones de més edat?
    • (G) La Lida pren la iniciativa per solucionar el problema. Se us acudeixen altres solucions possibles? Totes les solucions són iguals de fàcils? Penseu que si això us passés a la vostra ciutat ho podríeu solucionar així?
    • (G) Heu pensat mai a posar-vos en contacte amb l’Ajuntament? Per què sí, o per què no? Sabeu quins programes té en marxa, l’Ajuntament, per als nois i les noies de la vostra edat?
    • (G) Per què creieu que és imprescindible la cooperació de tots, per arribar a solucions? Finalment, per què creieu que els veïns i els joves confien els uns en els altres per solucionar la qüestió i mantenir el pacte?
  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Exemple d'una campanya publicitària on es posa en joc la creativitat i l'enginy per a promoure el canvi de conportament de la població envers l'ús d'unes escales mecàniques d'accés al metro.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR