Dinàmica - Què serien de grans?
- Primària
- Afectivitat-sexualitat
- Advocació i defensa
- Estereotips
- Gènere
- Motivació
- Pensament crític
- Prejudicis
- Presa de decisions i solució de problemes
Descripció
Aquesta dinàmica ens permet reflexionar sobre els estereotips de gènere relacionats amb el món laboral. Està basada en la metodologia de la pràctica reflexiva. També ens pot servir per treballar les habilitats de pensament crític i la presa de decisions.
La pràctica reflexiva és una metodologia de formació que es fa servir en l’àmbit de la pedagogia. Parteix de l’experiència pròpia de les persones participants i no del saber teòric i implica el qüestionament de les experiències de cadascú amb el suport del grup i/o la persona facilitadora. L’objectiu és promoure el pensament crític, l’aprenentatge autònom i fomentar el debat. No modifica creences teòriques, sinó afrontaments pràctics.
Per treballar sota aquest paradigma amb el grup aula , cal seguir 4 passos:
- Administrar material o gestionar l’activitat sense identificar els objectius: haurà de ser una activitat neutra.
- Demanar a l’alumnat que faci un treball individual o grup basat en el material o recurs administrat
- Reflexió-debat conduit per la persona facilitadora, on ja introduirem els elements que volem treballar, per exemple la violència de gènere.
- Conclusions en la línia teòrica-moral