Recursos per a docents

Vídeo

El regal - Autoestima i diversitat funcional

  • Primària
  • Secundària
  • Autoconeixement
  • Diversitat funcional
  • Diversitat
  • Empatia
  • Gestió de l'estrès
  • Gestió de les emocions
Nivell: Primària i Secundària
Autoria: Jacob Frey
Durada: 4:18

Descripció

Aquest curtmetratge ens mostra la història d'un nen i un gos i ens ensenya la importància de tenir una actitud positiva davant les dificultats.

Ens permet introduir la temàtica de la diversitat funcional i treballar les habilitats d'autoestima i control intern, empatia i gestió de les emocions i sentiments. 

Preguntes pel debat: 

Per què penseu que el noi rebutja inicialment al gos? Què penseu que sent? 

Com reacciona el gos davant això? Es dona per vençut? 

Finalment el noi canvia d'actitud, per què penseu que ho fa? Com penseu que reaccionaríeu vosaltres davant aquesta situació?

Sabeu que vol dir resiliència? Quines característiques penseu que ha de tenir una persona resilient? Penseu que es pot aplicar a aquesta història? Per què si o per què no?

Nota: La Resiliència és la capacitat de l'individu per a afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per a recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses. Existeixen determinades característiques que fan que una persona sigui resilient: control de les emocions i dels impulsos, autonomia, sentit de l’humor, concepció positiva de si mateixa, empatia, capacitat de comprensió i d’anàlisi de les situacions, competència cognitiva i capacitat de comprensió i concentració. Tanmateix, no només són importants els factors individuals,sinó que per desenvolupar la resiliència també és fonamental tenir suport social, ser acceptada i la presencia de persones properes que puguin ser models positius de conducta. 

Recursos relacionats

  • Fitxer
    • Primària
    • Assertivitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Negociació i refús
    • Prejudicis
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Lideratge
    Nivell: Primària (Clicle superior)

    Aquesta dinàmica consisteix en dividir l'aula en 4 o 5 grups i demanar-los que escullin a 6 persones, de les 12 proposades, per salvar-los la vida a partir de la descripció que es fa de cadascuna d'elles. Caldrà argumentar la decisió. Pot servir per treballar les diferències entre la presa de decisions individual i grupal, els diferents estils de lideratge i la dificultat de consensuar decisions en les quals intervenen valors i judicis morals.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments