Recursos

Valors

  • Fitxer
    • Primària
    • Recursos Descobrint
    • Infantil
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Interculturalitat
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    • Valors
    Nivell: De P4 a 2n de primària

    Aquesta fitxa pedagògica proposa com dinamitzar el conte Color carn on els protagonistes de la història són els llapis de colors, concretament el color carn. El primer dia d’escola tots els colors estan molt il·lusionats: per fi sortiran de la capsa i podran pintar els dibuixos dels infants! En Color Groc pintarà el sol de l’estiu, en Color Blau el mar i les onades, en Color Vermell un cotxe rapidíssim... I en Color Carn?
    Aquesta entranyable història us ajudaraà a reflexionar amb l'alumnat sobre l'existència de mil i un tons de pell i sobre la diversitat.

  • Vídeo
    • Recursos Descobrint
    • Infantil
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Generositat
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Solidaritat
    • Valors
    Nivell: infantil

    Aquest conte explica una història d'amistat i generositat. Ens pot ajudar a treballar aquests valors a l'aula i també les habilitats d'empatia i relacions interpersonals, entre d'altres.

  • Vídeo
    • Recursos Descobrint
    • Infantil
    • Col·laboració i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Generositat
    • Negociació i rebuig
    • Valors
    Nivell: infantil

    En aquest vídeo trobareu una cançó basada en el conte de l'Anna Llenas. Explica la història d'en Lolo i la Rita. Són molt amics, però les seves diferències de tant en tant els fan enfadar, malgrat tot s'estimen molt...Ens pot ajudar a treballar amb els infants més petits les habilitats interpersonals i de comunicació. 

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Col·laboració i treball en equip
    • Convivència
    • Empatia
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Valors
    • Robatoris
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica té l'objectiu de tractar possibles casos de robatori a l’aula a través del treball de les habilitats de presa de decisions i solució de conflictes, empatia i col·laboració i treball en equip. 
    Davant un robatori a l'aula us proposem:

    • Enfrontar el tema directament. Quan hi ha robatoris això genera conseqüències, tant en l’àmbit individual com grupal.
    • Procurar en tot moment no castigar el rol que roba i no sobrevictimitzar la persona robada. Intentem agafar responsabilitat grupal sense culpa.
  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Convivència
    • Empatia
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Pensament crític
    • Solidaritat
    • Valors
    Nivell: Primària

    El vídeo mostra, en format de conte, la història d'en Lorenzo, que es veu obligat a portar sempre amb ell un pot de color vermell. Aquesta metàfora ens permet reflexionar i prendre consciència dels sentiments i les emocions de les persones que pateixen alguna discriminació o discapacitat. També ens pot servir per treballar les habilitats d'empatia, pensament crític i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat:

    Com penseu que se sent en Lorenzo amb aquesta situació? Com us sentiríeu vosaltres?

    Què penseu que representa el pot vermell? 

    Què passaria si tothom portes un pot vermell a sobre? En Lorenzo sentiria el mateix? Per què?

    Què és el qué més ajuda en Lorenzo? Per què penseu que passa això? I vosaltres com l'ajudaríeu?

    Les persones són totes iguals o diferents? Per què? Tot i que no totes les persones som iguals,penseu que hem de tenir les mateixes oportunitats? Per què? 

    Nota: Aquest recurs es pot utilitzar a partir dels 6 anys, en funció de les edats dels infants participants haurem d'adequar les preguntes de debat. 

  • Vídeo
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Addiccions
    • Consum d'alcohol
    • Drogues
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Valors
    Nivell: Secundària

    Aquest curt ens mostra com les nostres decisions poden tenir conseqüències imprevistes. Ens pot servir per treballar l'habilitat de presa de decions i solució de problemes. 

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Habilitats per a la vida
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Valors
    Nivell: Primària (cicle superior) i secundària

    Universo de Emociones és un projecte impulsat per Eduard Punset i Rafael Bisquerra. Hi podem molta informació sobre les emocions humanes. Pot ser una eina útil per treballar el maneig de les emocions i els sentiments amb l'alumnat. 

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Col·laboració i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Valors
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica proposa un joc que consisteix en recordar de memòria 40 paraules; primer de forma individual i posteriorment en grups cada vegada més nombrosos fins arribar a formar-ne un de sol. Permet reflexionar sobre la importància del treball en equip per assolir els objectius i els valors o les qualitats que són importants a l’hora de col·laborar.

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Valors
    • Assertivitat
    • Col·laboració i treball en equip
    • Negociació i rebuig
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica consisteix en què separats en petits grups, l'alumnat inventi un anunci que promogui el consum d'un producte molt perjudicial per a la salut. Ens pot ajudar a reflexionar sobre la influència dels missatges publicitaris que rebem diàriament i treballar les habilitats de pensament crític i negociació i rebuig. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Autoestima i control intern
    • Valors
    Nivell: Primària (cicle superior) i secundària

    Aquesta dinàmica permet reflexionar i prendre consciència sobre la nostra escala de valors a través de les estrofes d'una cançó.  Quan parlem de les coses que més ens importen, sense saber-ho, parlem dels nostres valors. Per a tenir una autoestima correcta és interessant que els valors estiguin en coherència amb les accions.

    VIDEOS RELACIONATS

    L'ou o la gallina

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments