- Secundària
- Eix Consums i hàbits ESO
- Addiccions
- Negociació i refús
- Tabac
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre el consum de vapejadors i tabac a través de l'habilitat de negociació i rebuig.
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre el consum de vapejadors i tabac a través de l'habilitat de negociació i rebuig.
La proposta "Qui té a qui?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 1r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
Per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller, la guia pedagògica que trobareu aquí és un recull d'activitats per despertar i fomentar la mirada crítica envers l'ús de la tecnologia i les pantalles. Les activitats es poden fer a l’aula, a casa i també amb la família i finalitzen amb la creació d’una portada de diari per part de l’alumnat.
El programa "Classe sense fum" parteix del compromís de tot un grup classe de no fumar durant un període de temps no inferior als sis mesos dins del curs escolar. Al llarg d’aquest període, els professors reforcen regularment la decisió dels alumnes fent un seguiment del compliment del seu compromís. En aquest enllaç trobareu informació detallada i propostes d'aula.
En aquest document trobareu 4 dinàmiques, de 4 àmbits diferents, per promoure la reflexió i el treball preventiu entorn de les pantalles amb grups de persones joves. Les dinàmiques han estat provades i validades pels i les referents de Salut Jove (RSJ) de les vuit comarques gironines.
Aquest vídeo mostra de forma clara i senzilla els possibles efectes negatius del consum de drogues. Ens permet reflexionar amb l'alumnat sobre les característiques, els riscos i les conseqüències d'aquestes substàncies i treballar les habilitats de pensament crític i presa de decisions, entre d'altres. També ens pot servir per introduir conceptes com la dependència o la tolerància.
CAL TENIR EN COMPTE QUE:
PREGUNTES PEL DEBAT:
Possibles preguntes de debat:
Definicions (Font Optimot):
Droga: Substància, terapèutica o no, que en ser introduïda en un organisme és capaç d'actuar sobre el sistema nerviós central i provocar-li una alteració física o psíquica, l'experimentació de noves sensacions o la modificació de l'estat d'ànim, de manera que predisposa al seu ús reiterat.
Dependència: Necessitat de consumir de manera continuada que sent una persona addicta a una droga.
Tolerància: Disminució de l'efecte de la dosi constant d'una droga com a conseqüència de l'administració repetida o de l'habituació a l'ús continuat o creixent. És a dir que cada vegada necessitarà una dosi més alta per obtenir el mateix efecte.
La proposta "Qui té a qui?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 1r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
Per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller, la guia pedagògica que trobareu aquí és un recull d'activitats per despertar i fomentar la mirada crítica envers l'ús de la tecnologia i les pantalles. Les activitats es poden fer a l’aula, a casa i també amb la família i finalitzen amb la creació d’una portada de diari per part de l’alumnat.
Aquest curt ens mostra com les nostres decisions poden tenir conseqüències imprevistes. Ens pot servir per treballar l'habilitat de presa de decions i solució de problemes.
En aquest curtmetratge es mosrtra una situació en la que un jove experimenta amb el consum d'alcohol i cànnabis. També s'expliquen els canvis més importants a l'adolescència.
Ens pot servir per introduir el tema de les addiccions i treballar habilitats com l'autoestima, el pensament crític, la presa de decisions i el maneig de les emocions i sentiments.
Preguntes pel debat després de veure el vídeo:
Com es deu sentir el noi nou?
Perquè decideix quedar-se amb ells al banc?
Hi ha pressió de grup perquè provi la cervesa?
Com podem dir que no en aquests casos?
És una forma de conèixer gent i integrar-te?
Què li passa?
Us heu trobat en situacions així?
Us sentiu identificats/des en alguna de les característiques de l’adolescència que apareixen al final del vídeo?
En aquest document trobareu els cromos i els contes de L'Aventura de la Vida que aborden la temàtica de l'alcohol.