Aquesta sessió té com a objectius anomenar les diferents violències de gènere, mirar de definir-les i descriure’n algunes dinàmiques de funcionament, tenint en compte les altres violències estructurals que les interseccionen (racisme, discapacitisme, edatisme...). També practicar el fer-se preguntes al voltant de la construcció social del gènere i com aquest afecta les nostres vides.
Aquesta sessió és la primera de l'itinerari «És el meu cos»amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió introductòria que es desenvolupa a través d'un pretext dramàtic basat en el conte «Corre a explicar-ho».
Aquesta sessió és la segona de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que aborda la consciència corporal i emocial dels infants a través del diàleg, partint del conte «Corre a explicar-ho».
Aquesta sessió és la tercera de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que té l'objectiu d'ajudar els infants a detectar el que els hi agrada i el que no els hi agrada.
Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l’alumnat a diferenciar entre sexualitat i violències, a promoure les cures i el plaer i a reflexionar sobre els estereotips de gènere i el consentiment.
Aquesta sessió està orientada a reflexionar amb l'alumnat sobre l'amor, les imatges que tenim associades a aquest sentiment i ajudar-los a deconstruir els mites de l'amor romàntic a través de l'habilitat de l'empatia.
Aquesta sessió és la quarta de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que té com a objectiu que els infants puguin reconeixer situacions de violència i demanar ajuda.
En aquest document trobareu un itinerari de dinàmiques de grup per treballar l'educació sexual a les hores de tutoria en tot el cicle de l’ESO elaborat per l'entitat Sidastudi. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius i la perspectiva de gènere i inclouen orientacions educatives per facilitar els desenvolupament de l’activitat per part del professorat. Les sessions estan classificades segons el nivell educatiu i a partir de tres eixos:
Aquest vídeo mostra un fragment de la sèrie Sex Education. La foto de la vagina d'una noia arriba a molts telefons mòbils dels seus companys i companyes. El director no sap qui és el responsable i anuncia que ho investigarà, però l'Olivia i altres persones interrompen el seu discurs...
Ens pot ajudar a reflexionar sobre la diferència entre sexting i sexpreading* i la influència del grup davant un ciberassetjament. També a treballar les habilitats de col·laboració i treball en equip i pensament crític, entre d'altres.
*sexpreading o pornodifusió no consentida és un tipus de ciberassetjament que consisteix en l'enviament de fotos o vídeos sexuals sense el consentiment de la persona que hi apareix. Es tracta d'un acte violent i denunciable. Cal no confondre'l amb el sexting, que és una pràctica sexual consistent en enviar fotos o vídeos amb contingut sexual de forma consetida sobre si mateix/a una altra persona. En aquest document de l'Associació Candela i Edpac trobareu una explicació ampliada sobre aquests conceptes.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i defensaafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoestima i control internbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcol·laboració i treball en equipcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemaneig de la tensió i l'estrèsmaneig dels sentiments i les emocionsmasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i rebuigoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i solució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments