Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Advocació i defensa
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius anomenar les diferents violències de gènere, mirar de definir-les i descriure’n algunes dinàmiques de funcionament, tenint en compte les altres violències estructurals que les interseccionen (racisme, discapacitisme, edatisme...). També practicar el fer-se preguntes al voltant de la construcció social del gènere i com aquest afecta les nostres vides.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Agressions sexuals
    • Violència masclista
    Nivell: Primària (Cicle inicial i mitjà)

    Aquesta sessió és la primera de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió introductòria que es desenvolupa a través d'un pretext dramàtic basat en el conte «Corre a explicar-ho»

  • Dinàmica
    • Primària
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Primària (Cicle inicial i mitjà)

    Aquesta sessió és la segona de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que aborda la consciència corporal i emocial dels infants a través del diàleg, partint del conte «Corre a explicar-ho»

  • Dinàmica
    • Primària
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Primària (Cicle inicial i mitjà)

    Aquesta sessió és la tercera de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que té l'objectiu d'ajudar els infants a detectar el que els hi agrada i el que no els hi agrada. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Agressions sexuals
    • Violència masclista
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu acompanyar l’alumnat en el reconeixement i gestió de les emocions relacionades amb la sexualitat i l’afectivitat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Agressions sexuals
    • Mites sexualitat
    • Oci nocturn
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (a partir de 3r d'ESO)

    Aquesta dinàmica té els objectius d'ajudar l’alumnat a diferenciar entre sexualitat i violències, a promoure les cures i el plaer i a reflexionar sobre els estereotips de gènere i el consentiment. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Empatia
    • Estereotips
    • Gènere
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió està orientada a reflexionar amb l'alumnat sobre l'amor, les imatges que tenim associades a aquest sentiment i ajudar-los a deconstruir els mites de l'amor romàntic a través de l'habilitat de l'empatia. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Primària (Cicle inicial i mitjà)

    Aquesta sessió és la quarta de l'itinerari «És el meu cos» amb l'objectiu de contribuir a la prevenció del maltractament i les violències sexuals infantils. Es tracta d'una sessió que té com a objectiu que els infants puguin reconeixer situacions de violència i demanar ajuda. 

  • Fitxer
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Gènere
    • LGBTI
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària

    En aquest document trobareu un itinerari de dinàmiques de grup per treballar l'educació sexual a les hores de tutoria en tot el cicle de l’ESO elaborat per l'entitat Sidastudi. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius i la perspectiva de gènere i inclouen orientacions educatives per facilitar els desenvolupament de l’activitat per part del professorat. Les sessions estan classificades segons el nivell educatiu i a partir de tres eixos: 

    • Coeducació, diversitats i drets
    • Emocions, sentiments i comunicació
    • Cossos, sexualitats i plaer

  • Vídeo
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Assetjament
    • Ciberassetjament
    • Col·laboració i treball en equip
    • Empatia
    • Gènere
    • Pensament crític
    • Violència masclista
    • Ús de pantalles
    Nivell: A partir dels 16 anys

    Aquest vídeo mostra un fragment de la sèrie Sex Education. La foto de la vagina d'una noia arriba a molts telefons mòbils dels seus companys i companyes. El director no sap qui és el responsable i anuncia que ho investigarà, però l'Olivia i altres persones interrompen el seu discurs...

    Ens pot ajudar a reflexionar sobre la diferència entre sexting i sexpreading* i la influència del grup davant un ciberassetjament. També a treballar les habilitats de col·laboració i treball en equip i pensament crític, entre d'altres.  

    *sexpreading o pornodifusió no consentida és un tipus de ciberassetjament que consisteix en l'enviament de fotos o vídeos sexuals sense el consentiment de la persona que hi apareix. Es tracta d'un acte violent i denunciable. Cal no confondre'l amb el sexting, que és una pràctica sexual consistent en enviar fotos o vídeos amb contingut sexual de forma consetida sobre si mateix/a una altra persona. En aquest document de l'Associació Candela i Edpac trobareu una explicació ampliada sobre aquests conceptes. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments