Recursos

  • Dinàmica
    • Infantil
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Interculturalitat
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    • Valors

    Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte «Color carn» on els protagonistes de la història són els llapis de colors, concretament el color carn. El primer dia d’escola tots els colors estan molt il·lusionats: per fi sortiran de la capsa i podran pintar els dibuixos dels infants! En Color Groc pintarà el sol de l’estiu, en Color Blau el mar i les onades, en Color Vermell un cotxe rapidíssim... I en Color Carn?
    Aquesta entranyable història us ajudarà a reflexionar amb l'alumnat sobre l'existència de mil i un tons de pell i sobre la diversitat.

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres.

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet conèixer i reconèixer les necessitats tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una necessitat. El joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres i és complementari amb Les 36 cartes de les emocions.

  • Vídeo
    • Primària
    • Infantil
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Generositat
    • Gestió de les emocions
    • Esforç
    Nivell: Infantil i Primària

    Aquest preciós curt mostra la història d'una noia que somnia en ser astronauta i com el seu pare li dona suport fins al final... Ens pot servir per treballar a l'aula els valors de l'esforç i la generositat i les habilitats d'empatia i gestió de les emocions i sentiments entre d'altres. També ens pot ajudar a reflexionar sobre les pèrdues. 

    POSSIBLES PREGUNTES DE DEBAT

    • Quin somni té la protagonista del curt?
    • Penseu que la sort és un factor clau a l'hora d'assolir els nostres objectius o bé amb esforç es pot aconseguir qualsevol cosa? Per què? 
    • Creieu que la protagonista aconsegueix el seu somni a la primera?  Perd la confiança en si mateixa en algun moment? Penseu en alguna cosa que hagueu après des que éreu petits i petites. Com per exemple un esport, llegir o escriure. Ho vau aprendre en un sol dia? Com us ho heu fet per aconseguir-ho?
    • I què passa quan ens equivoquem i tenim la sensació de fracassar?
    • Creieu que el seu pare li dona suport en tot moment? Quins detalls us ho fan pensar? 
    • I vosaltres quins somnis teniu a mig o llarg termini? Què creieu que necessiteu per aconseguir-lo? (Ho podeu compartir en petits grups)
    • Quines emocions sent la protagonista quan mor el seu pare? (Podem fer una pluja d'idees i anotar-les a la pissarra per reflexionar sobre tot el que podem sentir quan es mor un ésser estimat)

  • Fitxer
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    • Prejudicis
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una dinàmica per parlar de la riquesa de la diversitat i treballar els valors de respecte i solidaritat. Té l'objectiu d'ajudar l'alumnat a expressar quines emocions i sentiments tenen quan senten rebuig o que es diferencien de la resta i potenciar la importància de la comunicació emocional.

  • Vídeo
    • Infantil
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Generositat
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Solidaritat
    • Valors
    Nivell: infantil

    Aquest conte explica una història d'amistat i generositat. Ens pot ajudar a treballar aquests valors a l'aula i també les habilitats d'empatia i relacions interpersonals, entre d'altres.

  • Vídeo
    • Infantil
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Generositat
    • Negociació i refús
    • Valors
    Nivell: infantil

    En aquest vídeo trobareu una cançó basada en el conte de l'Anna Llenas. Explica la història d'en Lolo i la Rita. Són molt amics, però les seves diferències de tant en tant els fan enfadar, malgrat tot s'estimen molt...Ens pot ajudar a treballar amb els infants més petits les habilitats interpersonals i de comunicació. 

  • Fitxer
    • Secundària
    • Cooperació i treball en equip
    • Convivència
    • Empatia
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Valors
    • Robatoris
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica té l'objectiu de tractar possibles casos de robatori a l’aula a través del treball de les habilitats de presa de decisions i solució de conflictes, empatia i col·laboració i treball en equip. 
    Davant un robatori a l'aula us proposem:

    • Enfrontar el tema directament. Quan hi ha robatoris això genera conseqüències, tant en l’àmbit individual com grupal.
    • Procurar en tot moment no castigar el rol que roba i no sobrevictimitzar la persona robada. Intentem agafar responsabilitat grupal sense culpa.
  • Vídeo
    • Infantil
    • Afrontar els desafiaments
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Creativitat
    • Empatia
    • Interculturalitat
    Nivell: Educació Infantil

    Aquest conte explica la història del petit Quadrat. Ell vol jugar a casa dels seus amics, però no passa per la porta perquè ells són rodons i la seva porta també… «Hauríem de retallar-te les cantonades!», diuen els Petits Rodons. «Oh, no! –diu el Petit Quadrat– Això em faria massa mal!» Com ho farem? El Petit Quadrat és diferent. Mai no serà rodó.

    Us pot ajudar a treballar a l'aula valors com l'amistat, la solidaritat i el respecte a la diferència. També promoure l'entrenament de les habilitats d'empatia, comunicació interpersonal i pensament creatiu, entre d'altres.

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Assetjament
    • Autoconeixement
    • Diversitat
    • Empatia
    Nivell: Primària i Secundària

    El cantautor Lo Pau de Ponts, en una nova col·laboració amb el “youtuber” Miquel Montoro, ha creat una cançó que comparteix títol amb el nostre programa "Sigues Tu". A la lletra s'hi reivindiquen les diferències, l’autenticitat i el fugir de la homogeneïtzació. Amb fragments com “en aquest gran ramat que en diuen societat, falta gent que sigui de veritat” o “endavant sigues tu, per la resta no et deixis endur”, es posa en valor la personalitat de cadascú i s’apel·la a fugir de la por de ser diferent i del rebuig que a vegades comporta per part d’algunes persones.

    En Miquel ara té 15 anys i és un famós Youtuber que relata amb orgull les excel·lències de la vida a pagès, però va patir assetjament quan estava a primària. Com ell mateix explica, el suport de dues docents i de la seva família el va ajudar a superar-ho i a no canviar la seva forma de veure el món, només per agradar els altres. En definitiva va continuar essent "Ell mateix".

    Us pot ajudar a reflexionar amb el vostre alumnat sobre la riquesa de les diferències i els valors de respecte i solidariat i a treballar les habilitats d'autoestima i empatia, entre d'altres. 

    Us podeu descarregar la lletra aquí

    Possibles preguntes de reflexió:

    • Coneixeu el protagonista del vídeo? Sabeu per què es va fer famós?
    • Sabíeu que va rebre assetjament per part d'alguns companys quan fèia primària? Per què penseu que va passar?
    • Com creieu que se sentia en Miquel davant aquesta situació?
    • Si vosaltres us trobéssiu en aquesta situació, com us sentiríeu? A qui demanaríeu ajuda?
    • I si veiessiu que estan assetjant a un/a company/a?
    • Quines consenqüències creieu que pot tenir l'assetjament per a la persona que el pateix? I pels que ho fan?
    • Us ha passat alguna vegada alguna cosa semblant directament o heu estat testimoni? Ho voleu compartir?

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments