- Eix Sexualitats ESO
- Afectivitat-sexualitat
- Gènere
- Teatre
Guió de les escenes 4 i 5 de l'obra de teatre «L'equilibri és cosa de dos», vinculades a la Proposta pedagògica teatre «L'equilibri és cosa de dos».
Guió de les escenes 4 i 5 de l'obra de teatre «L'equilibri és cosa de dos», vinculades a la Proposta pedagògica teatre «L'equilibri és cosa de dos».
Després de l'obra "Tu a la teva!", on l'alumnat ha participat activament en la reflexió sobre els estereotips professionals i la diversitat a través de contes i disfresses, l'activitat "Anem a la una!" servirà per consolidar els aprenentatges i aprofundir en la comprensió dels conceptes treballats durant la representació teatral. Aquesta activitat manté la temàtica central de l'obra —la desconstrucció dels estereotips de gènere i professionals— i ofereix a l’alumnat l'oportunitat de reflexionar i aplicar el que han après a través d'un enfocament participatiu i interactiu.
L’objectiu d’aquestes activitats és que, després del visionat de l'obra de teatre, l’alumnat de CS pugui reflexionar sobre el que els agrada i el que no i les coses que els generen benestar.
La proposta "L'equilibri és cosa de dos" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 3r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
La proposta pedagògica té com a objectius aprofundir en les temàtiques que es tracten durant l’actuació: els estereotips hegemònics i binaris del gènere, els mites i estereotips sobre les relacions de parella. També permet al professorat tractar els aspectes de la construcció de gènere que considera més importants pel seu grup classe i que han emergit durant l’actuació.
La proposta "La Falca" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 4t d'ESO mitjançant un teatre-fòrum que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
La proposta pedagògica que trobareu aquí permet continuar treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller. Les activitats fomenten la reflexió sobre la salut mental entre la població jove.
L’objectiu d’aquesta activitat és que, després del visionat de l'obra de teatre, l’alumnat de CI prengui consciència de les seves pròpies emocions i que comprenguin com aquestes ens fan sentir i ens afecten. Els ajudarem a expressar-les, a posar-lis nom, facilitant-los nou vocabulari emocional. També volem que els alumnes es puguin expressar lliurement i que puguin reflexionar sobre l’obra de teatre que han vist.
La proposta "Qui té a qui?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 1r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
Per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller, la guia pedagògica que trobareu aquí és un recull d'activitats per despertar i fomentar la mirada crítica envers l'ús de la tecnologia i les pantalles. Les activitats es poden fer a l’aula, a casa i també amb la família i finalitzen amb la creació d’una portada de diari per part de l’alumnat.
La proposta "Qui té a qui?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 1r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
Per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller, la guia pedagògica que trobareu aquí és un recull d'activitats per despertar i fomentar la mirada crítica envers l'ús de la tecnologia i les pantalles. Les activitats es poden fer a l’aula, a casa i també amb la família i finalitzen amb la creació d’una portada de diari per part de l’alumnat.
Amb motiu del Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme, es va representar aquesta versió del conte de L’Aneguet Lleig per visibilitzar els infants Asperger. El síndrome d’Asperger és un trastorn del desenvolupament inclòs dins l’espectre autista i afecta la interacció social recíproca, la comunicació verbal y no verbal, resistències per acceptar canvis, inflexibilitat de pensament així com interessos molt restingits.
El projecte Canvia el Conte va fer aquest vídeo en col·laboració amb "Festuc Teatre" i "El Pot Petit" i està inspirat en la filla de la Cristina Vila, co-creadora del projecte. Com ella afirma: Si canviem el conte, ella y totes les criatures asperger podran entrar a l’adolescència i a la vida adulta volant com cignes.
Ens pot ajudar a reflexionar sobre la diversitat en les maneres de comunicar-se, percebre les coses i expressar els nostres sentiments. També a treballar, entre d'altres, les habilitats de comunicació interpersonal i empatia i a prevenir situacions d'assetjament entre iguals.
El detectiu Hopper està a l’oficina tocant música amb un acordió, quan de sobte li arriba una carta anònima amb una notícia sobre les centrals elèctriques. Ell no acaba de saber si el que diu la carta és cert, per tant, buscarà la manera de treure les pròpies conclusions.
Cal tenir en compte que les informacions que apareixen al vídeo no sempre han de ser certes. En la història es busca crear confusió per tal que el detectiu posi en joc el pensament crític fent recerca, qüestionant el que li arriba i buscant fonts fiables.
Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:
Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de PENSAMENT CRÍTIC i els ODS 7 (Energia assequibles i no contaminant) i 14 (Vida submarina).
A partir d'aquest vídeo us oferim una proposta per treballar a l'aula les Habilitats per a la vida i una altra per treballar els ODS:
Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.