-
- Secundària
- Eix Convivència ESO
- Gestió de l'estrès
- Salut mental
Aquesta sessió té els objectius de reflexionar amb l'alumnat sobre la gestió de l’estrès i el seu impacte en la salut mental. També contribuir a desfer alguns mites sobre salut mental i visibilitzar pensaments, emocions i sensacions compartides a l'aula.
-
En aquesta Guia es presenten orientacions a través de circuits de com cal actuar de forma coordinada entre els agents educatius i de salut davant d’una verbalització d’intencionalitat suïcida, d’una temptativa de suïcidi o de la mort per suïcidi. En la darrera part del document també s’orienta sobre com actuar davant les autolesions no suïcides.
-
- Autoconeixement
- Comunicació interpersonal
- Empatia
- Presa de decisions i resolució de problemes
- Salut mental
- Teatre
Nivell: Secundària (4t d'ESO)
La proposta "La Falca" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 4t d'ESO mitjançant un teatre-fòrum que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
La proposta pedagògica que trobareu aquí permet continuar treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller. Les activitats fomenten la reflexió sobre la salut mental entre la població jove.
-
- Dol i pèrdues
- Salut mental
Nivell: Primària i Secundària
En aquesta Guia es presenten orientacions a través de circuits de com cal actuar de forma coordinada entre els agents educatius i de salut davant d’una verbalització d’intencionalitat suïcida, d’una temptativa de suïcidi o de la mort per suïcidi. En la darrera part del document també s’orienta sobre com actuar davant les autolesions no suïcides.
-
En aquest document trobareu un analisi pormenoritzat de l’estat actual de la salut mental en el jovent català.També estableix recomanacions des de la perspectiva comunitària per a millorar l’atenció a la salut mental de les persones joves.
-
- Activitat i descans
- Cohesió de grup
- Cooperació i treball en equip
- Gestió de l'estrès
- Salut mental
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
-
- Activitat i descans
- Cohesió de grup
- Cooperació i treball en equip
- Gestió de l'estrès
- Salut mental
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
-
- Secundària
- Eix Sexualitats ESO
- Afectivitat-sexualitat
- Autoconeixement
- Estereotips
- Gènere
- Mites sexualitat
- Pensament crític
Aquest vídeo mostra la pressió estètica que tot sovint pateixen les adolescents per complir amb estàndards de bellesa irreals. Això, no només afecta la seva autoestima, sinó també la seva salut mental. És hora de canviar el conte i promoure l'acceptació d'una mateixa perquè totes les dones, joves i adultes, se sentin guapes tal com són.
Podeu consultar la Guia Una poma, un mirall... on hi ha propostes per treballar aquest recurs a l'aula.
-
- Secundària
- Eix Convivència ESO
- Advocació i compromís social
- Convivència
- Empatia
- Gestió de les emocions
- Solidaritat
- Salut mental
Aquest vídeo mostra un noi que s'aixeca a l'aula i comparteix el seu problema de salut mental.
Ens pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre l'estigmatització de les malalties mentals i com aquest fet contribueix a incrementar el patiment de les persones que les pateixen. També ens permet treballar les habilitats d'empatia i advocació i defensa, entre d'altres.
L'Associació Obertament treballa activament per visibilitzar les persones que pateixen una malaltia mental i erradicar l'estigma social que encara existeix avui en dia. En aquest enllaç (apartat Materials i eines) trobareu una proposta pedagògica, creada per aquesta entitat, per treballar el vídeo.