Recursos

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Presa de decisions i solució de problemes
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat  de la PRESA DE DECISIONS i la SOLUCIÓ DE PROBLEMES i els ODS 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) i 15 (Vida terrestre).a partir del visionat del curt Obrim per vacances.

    La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat. 

  • Fitxer
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Violència masclista
    • Advocació i defensa
    • Afectivitat-sexualitat
    • Agressions sexuals
    • Assetjament
    • Gènere
    • Pensament crític
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica ens permet incidir sobre els estereotips de gènere i els micromasclismes. En concret, ens pot ajudar a reflexionar sobre el risc de les "floretes", la por que poden sentir les dones quan caminen pel carrer i quins sentiments desperta això en els homes.

    També ens serveix per treballar les habilitats de pensament crític, advocació i defensa i presa de decisions i solució de problemes.

  • Fitxer
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Advocació i defensa
    • Estereotips
    • Gènere
    • Motivació
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Primària (cicle mitjà i superior)

    Aquesta dinàmica ens permet reflexionar sobre els estereotips de gènere relacionats amb el món laboral. Està basada en la metodologia de la pràctica reflexiva. També ens pot servir per treballar les habilitats de pensament crític i la presa de decisions. 

    La pràctica reflexiva és una metodologia de formació que es fa servir en l’àmbit de la pedagogia. Parteix de l’experiència pròpia de les persones participants i no del saber teòric i implica el qüestionament de les experiències de cadascú amb el suport del grup i/o la persona facilitadora.   L’objectiu és promoure el pensament crític, l’aprenentatge autònom i fomentar el debat. No modifica creences teòriques, sinó afrontaments pràctics.

    Per treballar sota aquest paradigma amb el grup aula , cal seguir 4 passos:

    • Administrar material o gestionar l’activitat sense identificar els objectius: haurà de ser una activitat neutra.
    • Demanar a l’alumnat que faci un treball individual o grup basat en el material o recurs administrat
    • Reflexió-debat conduit per la persona facilitadora, on ja introduirem els elements que volem treballar, per exemple la violència de gènere. 
    • Conclusions en la línia teòrica-moral
  • Fitxer
    • Primària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Primària

    Aquesta dinàmica pot ajudar els infants a reflexionar sobre els sentiments que experimenten davant de determinades situacions i com racionalitzar els pensaments per obtenir millors resultats. Moltes vegades ens passa que, davant una mateixa situació, obtenim un bon o un mal resultat en funció de com la interpretem. Així, per exemple, si surto de casa i plou, puc pensar: "Quin dia més lleig, arribaré tard, quina mala sort..." o per contra: "Què bé, la pluja fa molta falta, l'olor de pluja m'agrada molt, és fantàstic començar el dia així"

    VIDEOS RELACIONATS

    El pont

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments