Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Advocació i compromís social
    • Afectivitat-sexualitat
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la quarta sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius reflexionar sobre alguns dels drets sexuals i reproductius que tenen les persones amb diversitat funcional, així com aprendre a reconèixer o posar consciència sobre certes situacions que són violències i ser conscients de la normalització de les mateixes.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius identificar mites i estereotips en relació amb la identitat i el cos, així com facilitar la reflexió personal sobre els malestars i privilegis que ens provoca la relació entre els nostres cossos reals i el model imposat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Diversitat
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    L'objectiu d'aquesta sessió és reflexionar amb l'alumnat sobre l’hegemonia del sistema binari i heterosexual a través de l'habilitat de pensament crític. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre el poder i privilegi a través de l’habilitat de pensament crític.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu acompanyar l’alumnat en l’entrenament de l’habilitat de pensament crític posant en dubte  alguns dels mites més estesos sobre sexualitat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Assetjament
    • Ciberassetjament
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius contribuir a sensibilitzar l’alumnat envers l’assetjament escolar a través de l’habilitat de pensament crític i ajudar l’alumnat a dissenyar estratègies per prevenir l’assetjament escolar en el seu grup.

    IMPORTANT: Si teniu un cas obert d'assetjament no s'aconsella dur a terme aquesta sessió. Podeu demanar assessorament a la vostra tècnica de referència o bé escriure a info@siguestu.cat

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Pensament crític
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer quin és l’impacte humà, social i ambiental del mercat de les tecnologies, així com construir una opinió pròpia sobre la «neutralitat» de les pantalles.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Pensament crític
    Nivell: Primària

    Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament el ODS 7 i el ODS 14, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Habilitats per a la vida
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Pensament crític
    Nivell: Primària

    Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de pensament crític, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.

  • Bibliografia
    • Fonamentació teòrica
    • Antiracisme
    • Pensament crític
    Nivell: Professorat

    Aquesta guia té com a objectiu donar resposta a una falta d'interculturalitat crítica i perspectiva antiracista, per tal de generar noves narratives sobre la migració i la diversitat cultural i ètnico-racial a l'àmbit educatiu.  

    El contingut de la guia es divideix en:

    • Conceptes clau respecte les migracions i la diversitat
    • Exercicis d'autoavaluació per revisar la nostra perspectiva com a persones educadores
    • Eines pràctiques per abordar les migracions i la diversitat recial, cultural o religiosa amb joves. 
    • Decàleg de verificació per dissenyar activitats educatives amb joves amb una mirada intercultural crítica i antirracista.
    • Bibliografia per aprofundir en els temes plantejats. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments