Recursos

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Dinàmiques habilitats secundària
    • Dinàmiques habilitats primària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Participació
    Nivell: Primària i secundària

    El cercle és la metodologia per excel·lència que ofereix l’enfocament restauratiu. Els cercles proactius faciliten el coneixement mutu, creen connexions, potencien la horitzontalitat de les relacions, donen veu a tothom, promouen l’escolta, el respecte a la diferència i la corresponsabilització, empoderen el grup per a la pròpia gestió relacional, milloren la confiança, la seguretat i el sentiment de pertinença.

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Participació
    • Cohesió de grup
    Nivell: Primària i Secundària

    A continuació us oferim 5 dinàmiques curtes que us poden ajudar a cohesionar el grup per mitjà de la coneixença, tant individual com col·lectiva. Estan pensades per dur-les a terme de forma aïllada o abans o després d'alguna altra dinàmica per treballar una temàtica concreta. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Participació
    Nivell: Primària i Secundària

    En aquest fitxer podeu trobar 11 dinàmiques curtes que us poden ajudar a cohesionar el grup. Estan pensades per dur-les a terme de forma aïllada o abans o després d'alguna altra dinàmica per treballar una temàtica concreta. Els objectius són treballar la cohesió de grup per mitjà del joc cooperatiu, fer recerca d’estratègies conjuntes i fomentar l’organització grupal. 

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Col·laboració i treball en equip
    • Participació
    • Solidaritat
    Nivell: Primària i Secundària

    Per canviar el mon cal canviar la manera en que funciona i lluitar contra les desigualtats.

  • Vídeo
    • Vídeos primària
    • Primària
    • Col·laboració i treball en equip
    • Participació
    Nivell: Primària

    Vídeo exemple d'una situació de treball en equip protagonitzada per un infant

  • Vídeo
    • Secundària
    • Vídeos secundària
    • Activitat i descans
    • Col·laboració i treball en equip
    • Creativitat
    • Participació
    Nivell: Secundària

    Exemple d'una campanya publicitària on es posa en joc la creativitat i l'enginy per a promoure el canvi de conportament de la població envers l'ús d'unes escales mecàniques d'accés al metro.

  • Fitxer
    • L'Aventura de la vida
    • Primària
    • Advocació i defensa
    • Col·laboració i treball en equip
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Primària

    La participació és la responsabilitat individual de cadascú envers el bé comú o el col·lectiu al qual es pertany.

    En aquest document trobareu diverses propostes per a treballar el dret a la participació en els infants i joves de primària a través dels personatges de l’Aventura de la Vida.

    També trobareu uns enllaços a vídeos que poden servir per parlar de participació, advocació i defensa, col·laboració i treball en equip, i solidaritat.

  • Fitxer
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Dinàmica Som-hi
    • Empatia
    • Participació
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica consisteix en demanar l'alumnat que reflexioni individualment sobre aquelles persones que els fan sentir bé: Com són? Tenen coses en comú?...Posteriorment en grup, hauran de decidir quines coses que diuen els altres els fan sentir bé o malament quan senten ràbia, frustració, tristesa, vergonya...

  • Vídeo
    • L'Aventura de la vida
    • Contes per conversar
    • Primària
    • Contes cicle inicial
    • Advocació i defensa
    • Afrontar els desafiaments
    • Participació
    • Pensament crític
    • Presa de decisions i solució de problemes
    Nivell: Primària

    Adonar-nos que la nostra veu és escoltada ens fa sentir importants. 

    Es pot descarregar la transcripció d'aquest vídeo aquí

  • Fitxer
    • Secundària
    • Recursos Som-hi!
    • Participació
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta dinàmica proposa a l'alumnat posar en dubte una sèrie de mites sobre l'alcohol, amb l'ajuda de l'aplicació gratuïta Kahoot o bé manualment. També es proposen una sèrie de preguntes de debat a partir del visionat de la història del Som-hi "Només sé, que no sé res". 

abusos sexuals  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  aprenentatge servei  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  història  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments