Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius conèixer i prendre consciència de la importància de saber marcar el límit (saber dir que no) i arribar a un acord (pactar), així com interioritzar els 4 passos de la Comunicació no Violenta i exemplificar-ho.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Addiccions
    • Negociació i refús
    • Tabac
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre el consum de vapejadors i tabac a través de l'habilitat de negociació i rebuig. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Abusos sexuals
    • Agressions sexuals
    • Gènere
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu sensibilitzar l’alumnat envers el consentiment i promoure el respecte dels límits propis i de les altres persones a través de l’habilitat de negociació i rebuig.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Negociació i refús
    • Pressió de grup
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre com la pressió de grup pot afectar les nostres decisions i ajudar a identificar els diferents estils comunicatius i promoure la comunicació no violenta a l’aula.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre les relaciones tòxiques a través de l'habilitat de negociació i rebuig. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Consum d'alcohol
    • Negociació i refús
    • Oci nocturn
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre els efectes de l’alcohol a través de l’habilitat de negociació i rebuig, així com promoure les cures entre iguals i l’oci saludable en les persones joves.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil
    • Eix Convivència ESO
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    • Negociació i refús
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoconeixement
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    • Empatia
    • Negociació i refús
    Nivell: Primària

    En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la col·laboració i el treball en equip. L'objectiu de la sessió és visibilitzar les diferències entre les persones del grup i fomentar la cooperació. Per tal de dur a terme aquesta sessió, és recomanable abans haver fer la dinàmica «Tothom és diferent» .

  • Vídeo
    • Infantil
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Generositat
    • Negociació i refús
    • Valors
    Nivell: infantil

    En aquest vídeo trobareu una cançó basada en el conte de l'Anna Llenas. Explica la història d'en Lolo i la Rita. Són molt amics, però les seves diferències de tant en tant els fan enfadar, malgrat tot s'estimen molt...Ens pot ajudar a treballar amb els infants més petits les habilitats interpersonals i de comunicació. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Negociació i refús
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    El detectiu Hopper és al despatx i rep la visita d'una venedora molt persistent una pila de vegades. Com actuarà el detectiu Hopper davant de tanta insistència?

    Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:

    Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de NEGOCIACIÓ I REBUIG i els ODS 6 (Aigua neta i sanejament) i 12 (Consum i producció responsables).

     A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments