Aquesta sessió té com a objectius conèixer i prendre consciència de la importància de saber marcar el límit (saber dir que no) i arribar a un acord (pactar), així com interioritzar els 4 passos de la Comunicació no Violenta i exemplificar-ho.
Aquesta sessió té com a objectiu sensibilitzar l’alumnat envers el consentiment i promoure el respecte dels límits propis i de les altres persones a través de l’habilitat de negociació i rebuig.
Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre com la pressió de grup pot afectar les nostres decisions i ajudar a identificar els diferents estils comunicatius i promoure la comunicació no violenta a l’aula.
Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre els efectes de l’alcohol a través de l’habilitat de negociació i rebuig, així com promoure les cures entre iguals i l’oci saludable en les persones joves.
En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment.
En aquest document trobareu una dinàmica per treballar la col·laboració i el treball en equip. L'objectiu de la sessió és visibilitzar les diferències entre les persones del grup i fomentar la cooperació. Per tal de dur a terme aquesta sessió, és recomanable abans haver fer la dinàmica «Tothom és diferent» .
En aquest vídeo trobareu una cançó basada en el conte de l'Anna Llenas. Explica la història d'en Lolo i la Rita. Són molt amics, però les seves diferències de tant en tant els fan enfadar, malgrat tot s'estimen molt...Ens pot ajudar a treballar amb els infants més petits les habilitats interpersonals i de comunicació.
Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
Negociació i refús
ODS
Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)
El detectiu Hopper és al despatx i rep la visita d'una venedora molt persistent una pila de vegades. Com actuarà el detectiu Hopper davant de tanta insistència?
Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:
Ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida (OMS, 2003) i oferir espais i oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.
Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de NEGOCIACIÓ I REBUIG i els ODS 6 (Aigua neta i sanejament) i 12 (Consum i producció responsables).
A la fitxa adjuntatrobareu diferents propostes per fer a l'aula. Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i compromís socialafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoconeixementbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacooperació i treball en equipcreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgestió de l'estrèsgestió de les emocionsgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i refúsoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i resolució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments