-
- Afectivitat-sexualitat
- Diversitat
- Estereotips
- Gènere
- Masculinitats
Nivell: Educació infantil i Cicle inicial
La selecció de llibres i recomanacions que componen aquesta maleta pedagògica és fruit de la reflexió i el treball dels professionals de Plural - Centre de Masculinitats de Barcelona. La seva finalitat és apropar la reflexió sobre les masculinitats als entorns educatius que treballen amb la petita infància, introduint diversos temes al llarg de totes les etapes educatives amb l’objectiu d’ampliar la mirada i posar en relleu la riquesa humana.
-
- Afectivitat-sexualitat
- Diversitat
- Gènere
- LGBTI
- Masculinitats
- Mites sexualitat
- Violència masclista
En aquest document trobareu un itinerari de dinàmiques de grup per treballar l'educació sexual a les hores de tutoria en tot el cicle de l’ESO elaborat per l'entitat Sidastudi. Totes les dinàmiques treballen des del marc dels Drets Sexuals i Reproductius i la perspectiva de gènere i inclouen orientacions educatives per facilitar els desenvolupament de l’activitat per part del professorat. Les sessions estan classificades segons el nivell educatiu i a partir de tres eixos:
- Coeducació, diversitats i drets
- Emocions, sentiments i comunicació
- Cossos, sexualitats i plaer
-
- Secundària
- Eix Sexualitats ESO
- Empatia
- Estereotips
- Gènere
- Masculinitats
- Mites sexualitat
- Violència masclista
Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)
Aquesta sessió està orientada a reflexionar amb l'alumnat sobre l'amor, les imatges que tenim associades a aquest sentiment i ajudar-los a deconstruir els mites de l'amor romàntic a través de l'habilitat de l'empatia.
-
- Primària
- Secundària
- Eix Sexualitats ESO
- Afectivitat-sexualitat
- Abusos sexuals
- Gènere
- Pensament crític
- Violència masclista
- Masculinitats
Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària
El vídeo mostra la conversa entre un superheroi de videojocs, un príncep blau i un pirata. Posa de relleu com des de molt petits els nens reben missatges sobre com adquirir el poder i exercir-lo, a través dels relats que dibuixen una idea dels homes com a persones violentes. Així doncs, és fonamental promoure el pensament crític envers aquestes masculinitats i difondre nous models que permetin avançar cap a una cultura més igualitària i respectuosa.
PREGUNTES PEL DEBAT
- S'assemblen els tres personatges? En què?
- Què pensen els tres personatges de les dones?
- Sabeu que és el masclisme? Penseu que és una cosa del passat?
- Quan el príncep diu que li agrada donar petons a les princeses dormides, en què us fa pensar? Sabeu que és el consentiment? *
- Se us acut algun altre conte infantil que parli de violències masclistes? Penseu que això influex als nens? I a les nenes?
- Les converses dels personatges us recorden a les d'algun conegut? Per què penseu que ho fan?
- Podeu pensar en algun noi o home que representi un altre tipus de masculinitat (respectuosa i empàtica)?
* Podeu ampliar el tema a través del recurs La tassa de té.
.