- Afectivitat-sexualitat
- Maneig de la tensió i l'estrès
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre la diferència entre sèxting i sexpreading a través de l’habilitat de gestió de la tensió i l’estrès.
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre la diferència entre sèxting i sexpreading a través de l’habilitat de gestió de la tensió i l’estrès.
Aquesta sessió té els objectius de reflexionar amb l'alumnat sobre la gestió de l’estrès i el seu impacte en la salut mental. També contribuir a desfer alguns mites sobre salut mental i visibilitzar pensaments, emocions i sensacions compartides a l'aula.
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar sobre la por i la vergonya que podem sentir quan ens relacionem amb d’altres persones.
En el vídeo es plantegen i es rebaten 4 creences relacionades amb lligar. Anirem parant el vídeo al final de cada mite per fer una activitat relacionada amb aquest. Podem comentar que aquests mites no passen només a les discoteques, també a altres llocs on puguem lligar (parc, centre comercial, institut…).
Preguntes SOC: Us heu sentit alguna vegada etiquetats o etiquetades com indica el vídeo? Com us ha fet sentir? Què en penseu? Quin judici teniu cap a les altres persones? Heu assenyalat alguna vegada algú o us heu comportat diferent per la seva forma de lligar i interactuar amb el gènere que els atrau?
També proposem un role-playing amb una parella que escenifiqui els diferents papers: noi que porta la iniciativa i noia que sedueix, noia que porta la iniciativa i noi que sedueix, dos nois o dues noies en què cadascú fa un paper (seduir o portar la iniciativa). Valorem els estereotips vinculats a aquesta creença i els desmentim.
Preguntes SOC: Com us sentiu en relació amb el vostre físic? Creieu que entreu dins del marc normatiu? Com us sentiu quan no és així? Procureu dissimular? Creieu que lligueu més o menys per l'aspecte que teniu? Amagueu alguna part del vostre físic? Quin pes té la meva imatge en l’autoestima? Noto pressió social?
Debat sobre les etiquetes i les modes socials: Què en penseu d’aquest mite? Què us atrau, a ells i elles? Us vestiu d’alguna forma diferent si heu de veure la persona que us agrada?
Preguntes SOC: Creieu que es pot modificar el que sent una persona per tu? I el que pensa? Heu perseguit alguna vegada algú? Com us heu sentit? Us han perseguit alguna vegada? Com us fa sentir? Com us sentiu quan us rebutgen? Com us sentiu quan voleu rebutjar algú? Fins on hem d'insistir?
Role-playing amb una persona pesada i insistent (amb efecte de drogues o sense) i una persona que diu que no. Es pot fer un debat, que haurà d’incloure parlar sobre el consentiment (només sí és sí).
Preguntes SOC: Com ens sentim quan hem consumit? És una part de mi, també? Com em sento quan em trobo la persona implicada i jo no he consumit? Se t’han apropat persones sota els efectes de l’alcohol o les drogues? Ho tens present? Canvia alguna cosa?
Role-playing simultani amb un noi borratxo insistent i una parella que pot agafar diversos papers. En un costat representarem el que realment passa i en l’altre el que el noi begut creu que passa. Contrastarem les diferents visions.
* Podem incloure una creença final: sortim de festa per lligar. Només sortim de festa per lligar? Per què hi ha algunes parelles que no permeten sortir de festa l’altra persona? Què hem de fer davant d’aquesta situació?
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
En aquest document trobareu una proposta per treballar la gestió de la ràbia en 3 sessions i a partir del conte "Tinc un volcà!" de Míriam Tirado i Joan Turú.
El detectiu Hopper té feina, feina i més feina… Molta feina! Les tasques, els expedients i els treballs se li acumulen sobre la taula sense fi, la pila cada vegada és més alta. Les hores passen i, si no acaba, no pot avançar! Com aconseguirà resoldre el cas?
Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:
Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de MANEIG DE LA TENSIÓ I L'ESTRÈS i L' ODS 3 (Salut i Benestar).
A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.
Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat de MANEIG DE LA TENSIÓ I L'ESTRÈS i l'ODS 3 (Salut i benestar) a partir del visionat del curt No tinc temps
La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre Els cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.
Aquest vídeo mostra com de vegades hi ha secrets que no és convenient guardar. Pot servir per ajudar els infants a protegir-se envers a un possible abús o violència sexual, ja que segons xifres del Consell d'Europa, un de cada cinc infants és víctima de violència sexual, inclosos els abusos sexuals.