-
- Fonamentació teòrica
- Secundària
Aquesta guia s'estructura en 5 capítols a través dels quals es pot aprofundir en els següents temes:
- El paper de la facilitació en els processos col·lectius
- Poder, apoderament i nous estils de lideratge
- Parlem del que és difícil: gestió de conflictes
- Comunicació i processos d’indagació col·lectiva
- Organització interna i tècniques per a les reunions i assemblees
Cada capítol conté els conceptes teòrics, exercicis i eines que poden poden ajudar el docent a abordar la gestió col·lectiva.
-
- Afrontar els desafiaments
- Autoestima i control intern
- Col·laboració i treball en equip
- Creativitat
- Lideratge
- Maneig de la tensió i l'estrès
- Presa de decisions i solució de problemes
- Superar la tensió
Nivell: Primària i Secundària
En aquest fragment de la pel·lícula Buscant en Nemo es mostra el procés de presa de decisions davant un problema, ens pot ser útil per introduir el treball d'aquestes i d'altres habilitats per a la vida.
-
- Assertivitat
- Comunicació interpersonal
- Maneig de la tensió i l'estrès
- Negociació i rebuig
Nivell: Primària (Clicle superior)
Aquesta dinàmica proposa analitzar, a través d'una cadira, si les persones són més o menys assertives, agressives o passives, i prendre consciència de la importància de la comunicació efectiva i la dificultat de cedir davant les pressions. També permet observar els diferents estils comunicatius i els lideratges de l’aula.
-
- Assertivitat
- Col·laboració i treball en equip
- Negociació i rebuig
- Prejudicis
- Presa de decisions i solució de problemes
- Lideratge
Nivell: Primària (Clicle superior)
Aquesta dinàmica consisteix en dividir l'aula en 4 o 5 grups i demanar-los que escullin a 6 persones, de les 12 proposades, per salvar-los la vida a partir de la descripció que es fa de cadascuna d'elles. Caldrà argumentar la decisió. Pot servir per treballar les diferències entre la presa de decisions individual i grupal, els diferents estils de lideratge i la dificultat de consensuar decisions en les quals intervenen valors i judicis morals.