Aquesta sessió té l'ojectiu d'ajudar l'alumnat a prendre consciència sobre el sucre que contenen alguns aliments i el seu impacte en la salut a través del treball de l'habilitat de gestió d'emocions i sentiments.
Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius experimentar amb el cos diferents emocions així com conscienciar sobre les diferents emocions que podem sentir en una mateixa situació.
Aquesta és la primera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius relacionar la sexualitat amb el plaer i explorar el propi plaer més enllà de les pràctiques que habitualment entenem com a sexualitat. També explorar i conèixer el propi desig i el que ens passa quan ens posem en acció per identificar-lo, anomenar-lo, cercar-lo i afrontar les dificultats que apareixen a l’hora de satisfer-lo.
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar sobre els vincles i els conflictes que es produeixen en el context familiar a través de l’habilitat de gestió d’emocions i sentiments.
Aquesta sessió té com a objectius acompanyar l’alumnat en el reconeixement de les emocions en diferents contextos i ajudar l’alumnat a gestionar les emocions quan es relacionen amb d’altres persones.
L’objectiu d’aquesta activitat és que, després del visionat de l'obra de teatre, l’alumnat de CI prengui consciència de les seves pròpies emocions i que comprenguin com aquestes ens fan sentir i ens afecten. Els ajudarem a expressar-les, a posar-lis nom, facilitant-los nou vocabulari emocional. També volem que els alumnes es puguin expressar lliurement i que puguin reflexionar sobre l’obra de teatre que han vist.
En aquest recull trobareu 12 dinàmiques breus de presentació. Totes es poden utilitzar amb grups de persones adultes (docents) i algunes amb grups d'alumnat de primària i secundària. El seu objectiu és que el grup connecti amb el moment present i es presenti davant la resta, posant en pràctica les habilitats de maneig de sentiments i emocions, comunicació interpersonal i empatia.
En aquest document trobareu una proposta per treballar la gestió de la ràbia en 3 sessions i a partir del conte "Tinc un volcà!" de Míriam Tirado i Joan Turú.
Aquesta dinàmica ens pot ajudar a posar límits i conèixer quin és el nostre espai vital i el de les altres persones.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i compromís socialafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoconeixementbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacooperació i treball en equipcreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgestió de l'estrèsgestió de les emocionsgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i refúsoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i resolució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments