Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té els objectius de reflexionar amb l'alumnat sobre la gestió de l’estrès i el seu impacte en la salut mental. També contribuir a desfer alguns mites sobre salut mental i visibilitzar pensaments, emocions i sensacions compartides a l'aula.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gestió de l'estrès
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar sobre la por i la vergonya que podem sentir quan ens relacionem amb d’altres persones.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Gestió de l'estrès
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Iniciarem la sessió fent un recordatori de la sessió anterior i compartint breument com es van sentir. També farem una roda de reconeixement emocional, explicant com se senten avui i què esperen d’aquesta sessió, que serà l’última. La sessió d’avui serà per preguntar tot el que mai no han gosat preguntar sobre la mort. Per a fer-ho, la docent tindrà unes targetes preparades amb preguntes extretes del material «Mortal». Per torns, els infants agafaran una targeta, la llegiran i iniciarem el debat filosòfic. No hi ha respostes correctes o incorrectes! Els infants podran escriure la seva pròpia pregunta en una targeta del mateix format, però en blanc. Per tancar l’itinerari farem la reflexió següent: què hem après durant aquestes quatre sessions? A partir d’aquí cada infant escriurà un desig per posar a «La capsa dels desitjos» (que haurem preparat amb antelació) i que recollirà el que han après: «M’agradaria passar més temps amb els meus avis», «Vull compartir més passejos amb el meu gos», «Vull jugar amb els meus amics i amigues» o «Vull millorar la relació amb els companys i companyes de classe». Aquests missatges poden iniciar un hàbit a l’aula o poden servir per estirar del fil i fer una dinàmica de revisió durant el curs.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Gestió de l'estrès
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament l'ODS 3, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Gestió de l'estrès
    • Habilitats per a la vida
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de la gestió de l'estrès, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Gestió de l'estrès
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Proposta pedagògica per treballar l'emoció de la ràbia a través del vídeo Maleïda mosca de La Bleda. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Gestió de l'estrès
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Proposta pedagògica per treballar l'emoció de la por a través del vídeo No puc dormir de La Bleda. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Superar la tensió
    • Gestió de l'estrès
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Proposta pedagògica per treballar l'emoció de la impaciència a través del vídeo Tot plantant de La Bleda. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Gestió de l'estrès
    • Esquitxa emocions amb la Bleda
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Proposta pedagògica per treballar l'emoció de la gelosia a través del vídeo Una carta per a tu de La Bleda. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de l'estrès
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre la diferència entre sèxting i sexpreading a través de l’habilitat de gestió de la tensió i l’estrès.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments