Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Secundària

    Aquesta sessió té els objectius de reflexionar amb l'alumnat sobre la gestió de l’estrès i el seu impacte en la salut mental. També contribuir a desfer alguns mites sobre salut mental i visibilitzar pensaments, emocions i sensacions compartides a l'aula.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gestió de l'estrès
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar sobre la por i la vergonya que podem sentir quan ens relacionem amb d’altres persones.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de l'estrès
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre la diferència entre sèxting i sexpreading a través de l’habilitat de gestió de la tensió i l’estrès.

  • Vídeo
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gestió de l'estrès
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    En el vídeo es plantegen i es rebaten 4 creences relacionades amb lligar. Anirem parant el vídeo al final de cada mite per fer una activitat relacionada amb aquest. Podem comentar que aquests mites no passen només a les discoteques, també a altres llocs on puguem lligar (parc, centre comercial, institut…).

    • Les noies sedueixen i els nois porten la iniciativa

    Preguntes SOC: Us heu sentit alguna vegada etiquetats o etiquetades com indica el vídeo? Com us ha fet sentir? Què en penseu? Quin judici teniu cap a les altres persones? Heu assenyalat alguna vegada algú o us heu comportat diferent per la seva forma de lligar i interactuar amb el gènere que els atrau? 

    També proposem un role-playing amb una parella que escenifiqui els diferents papers: noi que porta la iniciativa i noia que sedueix, noia que porta la iniciativa i noi que sedueix, dos nois o dues noies en què cadascú fa un paper (seduir o portar la iniciativa). Valorem els estereotips vinculats a aquesta creença i els desmentim.

    • Les persones amb bellesa normativa lliguen més que els que no la tenen

    Preguntes SOC: Com us sentiu en relació amb el vostre físic? Creieu que entreu dins del marc normatiu? Com us sentiu quan no és així? Procureu dissimular? Creieu que lligueu més o menys per l'aspecte que teniu? Amagueu alguna part del vostre físic? Quin pes té la meva imatge en l’autoestima? Noto pressió social? 

    Debat sobre les etiquetes i les modes socials: Què en penseu d’aquest mite? Què us atrau, a ells i elles? Us vestiu d’alguna forma diferent si heu de veure la persona que us agrada? 

    • «Qui bé busca, bé troba», i si diu que no és que sí

    Preguntes SOC: Creieu que es pot modificar el que sent una persona per tu? I el que pensa? Heu perseguit alguna vegada algú? Com us heu sentit? Us han perseguit alguna vegada? Com us fa sentir? Com us sentiu quan us rebutgen? Com us sentiu quan voleu rebutjar algú? Fins on hem d'insistir? 

    Role-playing amb una persona pesada i insistent (amb efecte de drogues o sense) i una persona que diu que no. Es pot fer un debat, que haurà d’incloure parlar sobre el consentiment (només sí és sí).

    • El consum de drogues (inclòs l’alcohol) ajuda a lligar

    Preguntes SOC: Com ens sentim quan hem consumit? És una part de mi, també? Com em sento quan em trobo la persona implicada i jo no he consumit? Se t’han apropat persones sota els efectes de l’alcohol o les drogues? Ho tens present? Canvia alguna cosa? 

    Role-playing simultani amb un noi borratxo insistent i una parella que pot agafar diversos papers. En un costat representarem el que realment passa i en l’altre el que el noi begut creu que passa. Contrastarem les diferents visions.

    * Podem incloure una creença final: sortim de festa per lligar. Només sortim de festa per lligar? Per què hi ha algunes parelles que no permeten sortir de festa l’altra persona? Què hem de fer davant d’aquesta situació?

  • Vídeo
    • Primària
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Primària

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Vídeo
    • Infantil
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Infantil

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Infantil
    • Autoconeixement
    • Gestió de l'estrès
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Educació infantil i CI (primària)

    En aquest document trobareu una proposta per treballar la gestió de la ràbia en 3 sessions i a partir del conte "Tinc un volcà!" de Míriam Tirado i Joan Turú. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Gestió de l'estrès
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    El detectiu Hopper té feina, feina i més feina… Molta feina! Les tasques, els expedients i els treballs se li acumulen sobre la taula sense fi, la pila cada vegada és més alta. Les hores passen i, si no acaba, no pot avançar! Com aconseguirà resoldre el cas?

    Pertany a la sèrie de vídeos Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que tenen dos objectius principals:

    Aquest concretament us permetrà treballar l'habilitat de MANEIG DE LA TENSIÓ I L'ESTRÈS i L' ODS 3 (Salut i Benestar).

     A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre El cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Fitxer
    • Primària
    • Secundària
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    • Gestió de l'estrès
    • ODS
    Nivell: Primària (cicle superior) i Secundària (primer cicle)

    Aquest recurs us permetrà treballar l'habilitat de MANEIG DE LA TENSIÓ I L'ESTRÈS i l'ODS 3 (Salut i benestar) a partir del visionat del curt No tinc temps 

    La sèrie d'activitats Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper estan pensades per poder treballar les 10 habilitats per a la vida (OMS, 2003) i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre Els cas del Dr Hopper. Està adreçat a l'alumnat de cinquè de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Abusos sexuals
    • Advocació i compromís social
    • Agressions sexuals
    • Gestió de l'estrès
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Aquest vídeo mostra com de vegades hi ha secrets que no és convenient guardar. Pot servir per ajudar els infants a protegir-se envers a un possible abús o violència sexual, ja que segons xifres del Consell d'Europa, un de cada cinc infants és víctima de violència sexual, inclosos els abusos sexuals.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments