Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Advocació i compromís social
    • Afectivitat-sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius anomenar les diferents violències de gènere, mirar de definir-les i descriure’n algunes dinàmiques de funcionament, tenint en compte les altres violències estructurals que les interseccionen (racisme, discapacitisme, edatisme...). També practicar el fer-se preguntes al voltant de la construcció social del gènere i com aquest afecta les nostres vides.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Abusos sexuals
    • Agressions sexuals
    • Gènere
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu sensibilitzar l’alumnat envers el consentiment i promoure el respecte dels límits propis i de les altres persones a través de l’habilitat de negociació i rebuig.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu entrenar l’habilitat de l’autoestima i l’autoconeixement amb l’alumnat a partir de la reflexió sobre els canvis físics que es produeixen a la pubertat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre la pressió estètica i els ideals de bellesa actuals i prendre consciència com aquests cànons de bellesa afecten a la construcció de la identat i l’autoestima.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Empatia
    • Estereotips
    • Gènere
    • Masculinitats
    • Mites sexualitat
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió està orientada a reflexionar amb l'alumnat sobre l'amor, les imatges que tenim associades a aquest sentiment i ajudar-los a deconstruir els mites de l'amor romàntic a través de l'habilitat de l'empatia. 

  • Dinàmica
    • Infantil
    • Afectivitat-sexualitat
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Estereotips
    • Gènere

    Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte Visca les ungles de colors! que explica la història d'en Joan, un nen a qui li agradava pintar-se les ungles. Us pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre les diferents expressions de gènere i el respecte a la diversitat. També permet treballar les habilitats d'empatia i pensament crític, entre d'altres. 

  • Fitxer
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gènere
    • Teatre
    Nivell: Secundària (3er d'ESO)

    Guió de les escenes 4 i 5 de l'obra de teatre «L'equilibri és cosa de dos», vinculades a la Proposta pedagògica teatre «L'equilibri és cosa de dos»

  • Dinàmica
    • Primària
    • Estereotips
    • Gènere
    • Teatre
    Nivell: Primària (Cicle mitjà)

    Després de l'obra "Tu a la teva!", on l'alumnat ha participat activament en la reflexió sobre els estereotips professionals i la diversitat a través de contes i disfresses, l'activitat "Anem a la una!" servirà per consolidar els aprenentatges i aprofundir en la comprensió dels conceptes treballats durant la representació teatral. Aquesta activitat manté la temàtica central de l'obra —la desconstrucció dels estereotips de gènere i professionals— i ofereix a l’alumnat l'oportunitat de reflexionar i aplicar el que han après a través d'un enfocament participatiu i interactiu. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Habilitats per a la vida
    • teatre
    Nivell: Primària (Clicle superior)

    L’objectiu d’aquestes activitats és que, després del visionat de l'obra de teatre, l’alumnat de CS pugui reflexionar sobre el que els agrada i el que no i les coses que els generen benestar. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Convivència
    • Estereotips
    • Gènere
    • Teatre
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (3er d'ESO)

    La proposta "L'equilibri és cosa de dos" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 3r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.

    La proposta pedagògica té com a objectius aprofundir en les temàtiques que es tracten durant l’actuació: la masculinitat “dominant”, la feminitat “clàssica”, els mites i estereotips sobre les relacions de parella i promoure una reflexió grupal i individual sobre com tots aquests mites i estereotips ens poden influenciar a l’hora de relacionar-nos. També permet al professorat de tractar els aspectes de la construcció de gènere que considera més importants pel seu grup classe i que han emergit durant l’actuació.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments