Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius practicar el reconeixement del propi límit i el de les altres persones i posar-los en diàleg. També observar i reflexionar sobre la nostra forma de relacionar-nos a través de les habilitats d'empatia i col·laboració i treball en equip.
Aquesta sessió té com a objectiu ajudar l’alumnat a reflexionar amb relació a l’habilitat de col·laboració i treball en equip aplicada a la cohesió de grup.
Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
Nivell: Primària
Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament el ODS 16 i el ODS 17, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.
Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
Nivell: Primària
Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de cooperació i treball en equip, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.
Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre la diversitat sexual i de gènere en relació a l'habilitat de col·laboració i treball en equip.
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres.
És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.
En aquestenllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.
Aquest vídeo en animació mostra la història de l'Ian, un nen de 9 anys amb paràlisi cerebral, a qui aquesta malaltia li afecta la mobilitat i el llenguatge.Com tothom, l'Ian vol tenir amics, però a discriminació, la intimidació i la indiferència no li posran les coses fàcils.
Ens pot ajudar a empatitzar amb les dificultats d'algunes persones i a prevenir l'assetjament entre iguals.
PREGUNTES PEL DEBAT:
Què us ha cridat més l'atenció del vídeo?
Sabeu que és la paràlisi cerebral? Com penseu que es poden sentir els nens i nenes que la pateixen? Com creieu que volen que els tractin les altres persones?
Què penseu que vol dir quan l'Ian es desintegra en quadrets que el vent s'emporta? Quan passa això? I quan deixa de passar?
Quines emocions penseu que sent l'Ian al llarg de la història? I els seus companys i companyes? Podem fer un llistat en forma de pluja d'idees i veure com actua cadscú en fucnió d'aquestes emocions.
Aquest recurs ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres.
Aquest recurs ens permet conèixer i reconèixer les necessitats tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una necessitat. El joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres i és complementari amb Les 36 cartes de les emocions.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i compromís socialafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióantiracismeassertivitatassetjamentautoconeixementbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacooperació i treball en equipcreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgestió de l'estrèsgestió de les emocionsgènerehabilitats per a la vidahigieneinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i refúsoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i resolució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments