Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Empatia
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius practicar el reconeixement del propi límit i el de les altres persones i posar-los en diàleg. També observar i reflexionar sobre la nostra forma de relacionar-nos a través de les habilitats d'empatia i col·laboració i treball en equip.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu ajudar l’alumnat a reflexionar amb relació a l’habilitat de col·laboració i treball en equip aplicada a la cohesió de grup.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Cooperació i treball en equip
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament el ODS 16 i el ODS 17, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Cooperació i treball en equip
    • Habilitats per a la vida
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de cooperació i treball en equip, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Cooperació i treball en equip
    • Diversitat
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre la diversitat sexual i de gènere en relació a l'habilitat de col·laboració i treball en equip. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Primària

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Vídeo
    • Infantil
    • Activitat i descans
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de l'estrès
    • Salut mental
    Nivell: Infantil

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família. Us pot ajudar a treballar la consciència corporal i les habilitats de gestió de les emocions i treball en equip, entre d'altres. 

    És la taula de la pluja. Els animals i les plantes necessitem que plogui, nosaltres també, amb aquesta sequera ens estem deshidratant! La pluja és moviment d’aigua que es transforma en vapor, puja del mar al cel i quan els núvols es precipiten, cau l’aigua del cel al terra. Fent el símbol del Ka, busquem equilibri i harmonia, connectant cel i terra.

    En aquest enllaç podeu trobar l'explicació detallada de l'activitat.

  • Vídeo
    • Primària
    • Afrontar els desafiaments
    • Assetjament
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Convivència
    • Diversitat funcional
    Nivell: Primària (cicle mitjà i superior)

    Aquest vídeo en animació mostra la història de l'Ian, un nen de 9 anys amb paràlisi cerebral, a qui aquesta malaltia li afecta la mobilitat i el llenguatge.Com tothom, l'Ian vol tenir amics, però a discriminació, la intimidació i la indiferència no li posran les coses fàcils. 

    Ens pot ajudar a empatitzar amb les dificultats d'algunes persones i a prevenir l'assetjament entre iguals. 

    PREGUNTES PEL DEBAT:

    • Què us ha cridat més l'atenció del vídeo?
    • Sabeu que és la paràlisi cerebral? Com penseu que es poden sentir els nens i nenes que la pateixen? Com creieu que volen que els tractin les altres persones? 
    • Què penseu que vol dir quan l'Ian es desintegra en quadrets que el vent s'emporta? Quan passa això? I quan deixa de passar?
    • Quines emocions penseu que sent l'Ian al llarg de la història? I els seus companys i companyes? Podem fer un llistat en forma de pluja d'idees i veure com actua cadscú en fucnió d'aquestes emocions. 
  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet aprendre a gestionar les emocions tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una emoció o estat emocional, el joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres.

  • Enllaç
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Cooperació i treball en equip
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest recurs ens permet conèixer i reconèixer les necessitats tot jugant, oferint una nova proposta de gamificació en l'educació socioemocional. Cadascuna de les cartes està inspirada en una necessitat. El joc de cartes és totalment flexible i pot utilitzar-se creativament de moltes maneres i és complementari amb Les 36 cartes de les emocions.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments