Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius potenciar la cura entre els membres del grup i aportar eines i estratègies per a la solució de problemes.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Negociació i refús
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius conèixer i prendre consciència de la importància de saber marcar el límit (saber dir que no) i arribar a un acord (pactar), així com interioritzar els 4 passos de la Comunicació no Violenta i exemplificar-ho.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l’alumnat sobre el poder i privilegi a través de l’habilitat de pensament crític.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Convivència
    • Empatia
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius comprendre i naturalitzar els conflictes, motivar a favor de la convivència i la gestió dels conflictes i oferir eines a l’alumnat per a l’autogestió dialogada del conflicte.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Diversitat funcional
    Nivell: Primària

    Aquesta sessió és la primera de l'itinerari sobre respecte a la diversitat que us proposem per 3r de primària. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Assetjament
    • Convivència
    Nivell: Primària

    Aquesta sessió s'inclou dins l'itinerari Paraules Amables de 4t de primària. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Assetjament
    • Convivència
    Nivell: Primària

    Aquesta sessió correspon a l'itinerari Paraules amables de 4t de primària.

  • Dinàmica
    • Infantil
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Antiracisme
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    • Valors

    Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte «Color carn» on els protagonistes de la història són els llapis de colors, concretament el color carn. El primer dia d’escola tots els colors estan molt il·lusionats: per fi sortiran de la capsa i podran pintar els dibuixos dels infants! En Color Groc pintarà el sol de l’estiu, en Color Blau el mar i les onades, en Color Vermell un cotxe rapidíssim... I en Color Carn?
    Aquesta entranyable història us ajudarà a reflexionar amb l'alumnat sobre l'existència de mil i un tons de pell i sobre la diversitat.

  • Dinàmica
    • Infantil
    • Afectivitat-sexualitat
    • Convivència
    • Diversitat
    • Empatia
    • Estereotips
    • Gènere

    Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte Visca les ungles de colors! que explica la història d'en Joan, un nen a qui li agradava pintar-se les ungles. Us pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre les diferents expressions de gènere i el respecte a la diversitat. També permet treballar les habilitats d'empatia i pensament crític, entre d'altres. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Convivència
    • Estereotips
    • Gènere
    • Teatre
    • Violència masclista
    Nivell: Secundària (3er d'ESO)

    La proposta "L'equilibri és cosa de dos" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 3r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.

    La proposta pedagògica té com a objectius aprofundir en les temàtiques que es tracten durant l’actuació: els estereotips hegemònics i binaris del gènere, els mites i estereotips sobre les relacions de parella. També permet al professorat tractar els aspectes de la construcció de gènere que considera més importants pel seu grup classe i que han emergit durant l’actuació.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments