Aquesta sessió té com a objectius conèixer i prendre consciència de la importància de saber marcar el límit (saber dir que no) i arribar a un acord (pactar), així com interioritzar els 4 passos de la Comunicació no Violenta i exemplificar-ho.
Aquesta sessió té els objectius de facilitar la presa de decisions sobre la continuïtat dels estudis i treballar des de l’autoconeixement i la motivació
Aquesta sessió té com a objectius comprendre i naturalitzar els conflictes, motivar a favor de la convivència i la gestió dels conflictes i oferir eines a l’alumnat per a l’autogestió dialogada del conflicte.
Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte Visca les ungles de colors! que explica la història d'en Joan, un nen a qui li agradava pintar-se les ungles. Us pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre les diferents expressions de gènere i el respecte a la diversitat. També permet treballar les habilitats d'empatia i pensament crític, entre d'altres.
La proposta "L'equilibri és cosa de dos" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 3r de l'ESO mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.
La proposta pedagògica té com a objectius aprofundir en les temàtiques que es tracten durant l’actuació: la masculinitat “dominant”, la feminitat “clàssica”, els mites i estereotips sobre les relacions de parella i promoure una reflexió grupal i individual sobre com tots aquests mites i estereotips ens poden influenciar a l’hora de relacionar-nos. També permet al professorat de tractar els aspectes de la construcció de gènere que considera més importants pel seu grup classe i que han emergit durant l’actuació.
En aquest document trobareu algunes eines per afavorir una bona convivència a l'aula, gestionar els conflictes i actuar enfront les dinàmiques de discriminació.
Aquest vídeo en animació mostra la història de l'Ian, un nen de 9 anys amb paràlisi cerebral, a qui aquesta malaltia li afecta la mobilitat i el llenguatge.Com tothom, l'Ian vol tenir amics, però a discriminació, la intimidació i la indiferència no li posran les coses fàcils.
Ens pot ajudar a empatitzar amb les dificultats d'algunes persones i a prevenir l'assetjament entre iguals.
PREGUNTES PEL DEBAT:
Què us ha cridat més l'atenció del vídeo?
Sabeu que és la paràlisi cerebral? Com penseu que es poden sentir els nens i nenes que la pateixen? Com creieu que volen que els tractin les altres persones?
Què penseu que vol dir quan l'Ian es desintegra en quadrets que el vent s'emporta? Quan passa això? I quan deixa de passar?
Quines emocions penseu que sent l'Ian al llarg de la història? I els seus companys i companyes? Podem fer un llistat en forma de pluja d'idees i veure com actua cadscú en fucnió d'aquestes emocions.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i compromís socialafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoconeixementbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacooperació i treball en equipcreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgestió de l'estrèsgestió de les emocionsgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i refúsoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i resolució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments