Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu reflexionar amb l'alumnat sobre les relaciones sanes a través de l'habilitat de la comunicació interpersonal. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius potenciar la cura entre els membres del grup i aportar eines i estratègies per a la solució de problemes.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Prejudicis
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té l'objectiu de reflexionar amb l’alumnat sobre les etiquetes, els prejudicis i els rumors a través de l’habilitat de comunicació interpersonal.També us pot ajudar a sensibilitzar l'alumnat en relació als eixos de desigualtat i els privilegis. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Pressió de grup
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu promoure la reflexió de l’alumnat amb relació a la pressió social existent sobre les relacions sexuals i afectives i com això pot afectar a la construcció de la identitat, a través de l'habilitat de la comunicació interpersonal. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius promoure la comunicació interpersonal no violenta i reflexionar sobre els elements que han d’incloure les relacions sanes. També reflexionar sobre què entenem per ser un «sapo» o «xivato» i en quins casos és important comunicar alguna informació a una persona adulta.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Ciberassetjament
    • Comunicació interpersonal
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a conèixer algunes característiques de les relacions que es tenen a través de les pantalles i oferir estratègies per establir-les de forma saludable. 

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Autoconeixement
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Salut mental
    • Teatre
    Nivell: Secundària (4t d'ESO)

    La proposta "La Falca" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 4t d'ESO mitjançant un teatre-fòrum que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.

    La proposta pedagògica que trobareu aquí permet continuar treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller. Les activitats fomenten la reflexió sobre la salut mental entre la població jove.

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Acceptació
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Solidaritat
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest curtmetatge de la jove directora Sarah Rozik ens mostra de forma senzilla el valor de la solidaritat i l'empatia entre els protagonistes.

  • Vídeo
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Comunicació interpersonal
    • Solidaritat
    • empatia
    Nivell: Primària i secundària

    Aquest vídeo mostra una història de solidaritat. Un nen roba uns medicaments per a la seva mare. L'enxampen. Acota el cap. Però un home l'acull, el respecta i li dona el que necessita. Ens pot ajudar a parlar sobre la solidaritat i l'empatia i com de vegades no calen moltes paraules per comunicar-se. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Primària, Secundària, CFA, PTT, Formacions inicials...

    En aquest recull trobareu 5 dinàmiques curtes que us poden ajudar a cohesionar el grup per mitjà de l'atenció i l'escolta activa. Estan pensades per dur-les a terme de forma aïllada o abans o després d'alguna altra dinàmica per treballar una temàtica concreta. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments