Recursos

  • Dinàmica
    • Primària
    • Comunicació interpersonal
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament el ODS 9, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Comunicació interpersonal
    • Habilitats per a la vida
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de la comunicació interpersonal, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Acceptació
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Solidaritat
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest curtmetatge de la jove directora Sarah Rozik ens mostra de forma senzilla el valor de la solidaritat i l'empatia entre els protagonistes.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Primària, Secundària, CFA, PTT, Formacions inicials...

    En aquest recull trobareu 5 dinàmiques curtes que us poden ajudar a cohesionar el grup per mitjà de l'atenció i l'escolta activa. Estan pensades per dur-les a terme de forma aïllada o abans o després d'alguna altra dinàmica per treballar una temàtica concreta. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Infantil, Primària, Secundària

    En aquest recull trobareu 12 dinàmiques breus de presentació. Totes es poden utilitzar amb grups de persones adultes (docents) i algunes amb grups d'alumnat de primària i secundària. El seu objectiu és que el grup connecti amb el moment present i es presenti davant la resta, posant en pràctica les habilitats de maneig de sentiments i emocions, comunicació interpersonal i empatia. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Advocació i compromís social
    • Assertivitat
    • Autoconeixement
    • Comunicació interpersonal
    • Estereotips
    • Pensament crític
    • Respecte per un mateix
    Nivell: Primària Secundària

    Aquest vídeo mostra una versió del clàssic conte de la Ventafocs, amb un enfocament que reconeix i visibilitza el treball de les cuidadores i de la llar, que ha recaigut sempre sobre les dones. 

    Per a elaborar la història, s'han inspirat en experiències reals i properes amb l'objectiu de mostrar la rellevància d'aquest treball que sempre ha quedat a l'ombra. 

    Pot ajudar per reflexionar a l'aula sobre el paper fonamental de les dones que fan aquest treball tan essencial per a la vida i sobre l'apoderament femení.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Convivència
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i secundària

    Aquesta dinàmica ens pot ajudar a posar límits i conèixer quin és el nostre espai vital i el de les altres persones. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Infantil
    • Eix Convivència ESO
    • Abusos sexuals
    • Afectivitat-sexualitat
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    • Negociació i refús
    Nivell: Primària i secundària

    En aquest document trobareu una dinàmica en la que proposem que els infants es puguin abraçar de manera respectuosa. Ens pot ajudar a treballar la cohesió de grup i el consentiment. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Habilitats per a la vida
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    L’objectiu d’aquesta dinàmica és establir un espai ritualitzat i de confiança per compartir amb tot el grup.  Ens ajudarà a promoure la cohesió de grup, ja sigui amb els infants o entre el claustre. Ens caldrà un objecte per fer servir com a tòtem: pot ser un objecte personal que portem de casa amb el qual ens identifiquem o un objecte que decideixi el grup en aquell moment. També ens caldrà música relaxant de fons. 

  • Dinàmica
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Comunicació interpersonal
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    En aquest document trobareu tres propostes (dues per fer a l'aula i una de centre) per treballar la cohesió i el sentit. Estan pensades com a tancament del primer trimestre o de curs. També us permetran treballar les habilitats de maneig de les emocions i sentiments i presa de decisions entre d'altres.  

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments