Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoestima i control intern
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius identificar mites i estereotips en relació amb la identitat i el cos, així com facilitar la reflexió personal sobre els malestars i privilegis que ens provoca la relació entre els nostres cossos reals i el model imposat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoestima i control intern
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius treballar la idea que, sovint, tal com em tracto jo és com tracto els altres. També practicar l'automaternatge, el tractar-nos amb tendresa. Treballar les dependències i el diàleg amb els nostres límits i els dels altres a través de l’habilitat d’autoestima i control intern.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Autoestima i control intern
    • Drogues
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu acompanyar l’alumnat en la gestió dels plaers a través de l’autoconeixement i l’autoestima.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Autoestima i control intern
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu entrenar l’habilitat de l’autoestima i l’autoconeixement amb l’alumnat a partir de la reflexió sobre els canvis físics que es produeixen a la pubertat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Autoestima i control intern
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre la pressió estètica i els ideals de bellesa actuals i prendre consciència com aquests cànons de bellesa afecten a la construcció de la identat i l’autoestima.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu Ajudar l’alumnat a prendre consciència de com les experiències personals viscudes influeixen en la percepció de l’autoestima i en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoestima i control intern
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar en relació a l’autoestima, promoure l’autoconeixement de l’alumnat  i posar en valor les qualitats pròpies que influeixen positivament en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Autoestima i control intern
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Advocació i defensa
    • Assertivitat
    • Autoestima i control intern
    • Comunicació interpersonal
    • Estereotips
    • Pensament crític
    • Respecte per un mateix
    Nivell: Primària Secundària

    Aquest vídeo mostra una versió del clàssic conte de la Ventafocs, amb un enfocament que reconeix i visibilitza el treball de les cuidadores i de la llar, que ha recaigut sempre sobre les dones. 

    Per a elaborar la història, s'han inspirat en experiències reals i properes amb l'objectiu de mostrar la rellevància d'aquest treball que sempre ha quedat a l'ombra. 

    Pot ajudar per reflexionar a l'aula sobre el paper fonamental de les dones que fan aquest treball tan essencial per a la vida i sobre l'apoderament femení.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Infantil
    • Autoestima i control intern
    • Maneig de la tensió i l'estrès
    • Maneig dels sentiments i les emocions
    Nivell: Educació infantil i CI (primària)

    En aquest document trobareu una proposta per treballar la gestió de la ràbia en 3 sessions i a partir del conte "Tinc un volcà!" de Míriam Tirado i Joan Turú. 

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i defensa  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoestima i control intern  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  col·laboració i treball en equip  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  maneig de la tensió i l'estrès  maneig dels sentiments i les emocions  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i rebuig  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i solució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments