Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius treballar la idea que, sovint, tal com em tracto jo és com tracto els altres. També practicar l'automaternatge, el tractar-nos amb tendresa. Treballar les dependències i el diàleg amb els nostres límits i els dels altres a través de l’habilitat d’autoestima i control intern.  

  • Vídeo
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Gestió de l'estrès
    • Superar la tensió
    Nivell: Primària

    En aquest vídeo hi trobareu una taula de moviments amb música que podeu practicar amb els infants a l'aula o bé en família.

    Ens permeten millorar la consciència corporal i treballar les habilitats de maneig de les tensions i l'estrès i autoestima i control intern. 

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Diversitat funcional
    • Diversitat
    • Empatia
    • Gestió de l'estrès
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    Aquest curtmetratge ens mostra la història d'un nen i un gos i ens ensenya la importància de tenir una actitud positiva davant les dificultats.

    Ens permet introduir la temàtica de la diversitat funcional i treballar les habilitats d'autoestima i control intern, empatia i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat: 

    Per què penseu que el noi rebutja inicialment al gos? Què penseu que sent? 

    Com reacciona el gos davant això? Es dona per vençut? 

    Finalment el noi canvia d'actitud, per què penseu que ho fa? Com penseu que reaccionaríeu vosaltres davant aquesta situació?

    Sabeu que vol dir resiliència? Quines característiques penseu que ha de tenir una persona resilient? Penseu que es pot aplicar a aquesta història? Per què si o per què no?

    Nota: La Resiliència és la capacitat de l'individu per a afrontar amb èxit una situació desfavorable o de risc, i per a recuperar-se, adaptar-se i desenvolupar-se positivament davant les circumstàncies adverses. Existeixen determinades característiques que fan que una persona sigui resilient: control de les emocions i dels impulsos, autonomia, sentit de l’humor, concepció positiva de si mateixa, empatia, capacitat de comprensió i d’anàlisi de les situacions, competència cognitiva i capacitat de comprensió i concentració. Tanmateix, no només són importants els factors individuals,sinó que per desenvolupar la resiliència també és fonamental tenir suport social, ser acceptada i la presencia de persones properes que puguin ser models positius de conducta. 

  • Fitxer
    • Primària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Abusos sexuals
    • Agressions sexuals
    • Autoconeixement
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Aquesta dinàmica ens permet treballar els abusos sexuals amb infants a través de les habilitats de comunicació interpersonal, autoestima i control intern i gestió de les emocions i sentiments.

  • Vídeo
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Advocació i compromís social
    • Autoconeixement
    • Estereotips
    • Prejudicis
    Nivell: Secundària

    El vídeo mostra un seguit d'opinions de persones adultes sobre l'adolescència, que no sempre responen a la realitat.

    Ens pot ajudar a treballar amb l'alumnat els prejudicis, els estereotips i les habilitats d'autoestima i control intern i advocació i defensa. També ens permet reflexionar sobre els nostres propis prejudicis envers els i les adolescents. 

  • Vídeo
    • Secundària
    • Afrontar els desafiaments
    • Autoconeixement
    • Creativitat
    • Gestió de les emocions
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    Nivell: Secundària

    El vídeo mostra la història d'una persona gran que juga als escacs amb ell mateix. Utilitza la metàfora del blanc i el negre lligat als escacs per mostrar les dues cares del personatge. 

    Ens pot servir per treballar les habilitats d'autoestima i control intern i presa de decisions. 

    Preguntes pel debat:

    Veieu alguna diferència en el protagonista quan juga amb les blanques i amb les negres? Quina? Què penseu que vol mostrar l'autor del curt? Penseu que tots tenim dues cares? Per què? 

  • Fitxer
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Comunicació interpersonal
    Nivell: Primària

    Aquesta dinàmica ens permet treballar, a través del dibuix d'un arbre, la consciència sobre com som, quines habilitats o capacitats destaquem en nosaltres, què hem aconseguit. De la mateixa manera, els altres companys i companyes ens poden ajudar a descobrir noves capacitats de les que no en teníem consciència. Se centra en les habilitats d'autoestima i control intern i comunicació interpersonal.

  • Vídeo
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Afectivitat-sexualitat
    • Gestió de les emocions
    • Gènere
    • Autoconeixement
    • Empatia
    • Estereotips
    • Prejudicis
    Nivell: Secundària

    Es tracta d'un anunci d'una marca de sabó que ajuda a reflexionar sobre la nostra imatge. 

    Pot ajudar a treballar habilitats per a la vida com l'autoestima i control intern, l'empatia i el maneig dels sentiments i les emocions. I a conscienciar com a través dels llindars socials de bellesa, ens creem els nostres prejudicis cap a nosaltres mateixos, creant un efecte negatiu cap a la nostra autoestima.

    PREGUNTES GUIA PER AL DEBAT

    Quin és el missatge del vídeo? Com es veuen les dones protagonistes? Per què creieu que tenen aquesta autoimatge? Creieu que a vosaltres us passaria el mateix? Creieu que hi ha diferències entre homes i dones? Podríeu dir alguna cosa que us agradi de vosaltres mateixos? Creieu que els cànons de bellesa són iguals ara que en el passat? 

    DINÀMIQUES RELACIONADES

    Dinàmica - Qui soc?

  • Vídeo
    • Secundària
    • Gènere
    • Pensament crític
    • Autoconeixement
    • Estereotips
    • Advocació i compromís social
    Nivell: Secundària

    En aquest vídeo es mostren els prejudicis i estereotips en relació amb l'esport i les dones.

    Serveix per treballar l'autoestima i control intern, el pensament crític i l'advocació i defensa. Permet tractar temes com la discriminació de gènere i els prejudicis envers les dones.

  • Vídeo
    • Primària
    • Secundària
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Empatia
    • Autoconeixement
    • Diversitat
    • Valors
    • Convivència
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària i Secundària

    Es tracta d'un vídeo d'animació que explica la història d'unes cigonyes que reparteixen bebès, però no tots són iguals...

    Serveix per tractar temes com l'autoestima i control intern, el maneig dels sentiments i les emocions i la presa de decisions i solució de conflictes. Finalment veure la riquesa que té la diversitat.

    PREGUNTES GUIA PER AL DEBAT

    Quin penseu que és el missatge de la història? Quin animal us agrada més ? Per què penseu que la cigonya no es dona per vençuda? La història és una metàfora del que pot passar al món real. Se us acut alguna situació de la vida real en què passi una cosa semblant? En alguna ocasió us heu sentit "diferents"? Per què?

    DINÀMIQUES RELACIONADES

    Dinàmica - De l’individu a la col·lectivitat

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments