Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius identificar mites i estereotips en relació amb la identitat i el cos, així com facilitar la reflexió personal sobre els malestars i privilegis que ens provoca la relació entre els nostres cossos reals i el model imposat.
Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius treballar la idea que, sovint, tal com em tracto jo és com tracto els altres. També practicar l'automaternatge, el tractar-nos amb tendresa. Treballar les dependències i el diàleg amb els nostres límits i els dels altres a través de l’habilitat d’autoestima i control intern.
Aquesta sessió té com a objectiu entrenar l’habilitat de l’autoestima i l’autoconeixement amb l’alumnat a partir de la reflexió sobre els canvis físics que es produeixen a la pubertat.
Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre la pressió estètica i els ideals de bellesa actuals i prendre consciència com aquests cànons de bellesa afecten a la construcció de la identat i l’autoestima.
Aquesta sessió té com a objectiu Ajudar l’alumnat a prendre consciència de com les experiències personals viscudes influeixen en la percepció de l’autoestima i en la cohesió grupal.
Aquesta sessió té com a objectius reflexionar en relació a l’autoestima, promoure l’autoconeixement de l’alumnat i posar en valor les qualitats pròpies que influeixen positivament en la cohesió grupal.
Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.
Aquest vídeo mostra una versió del clàssic conte de la Ventafocs, amb un enfocament que reconeix i visibilitza el treball de les cuidadores i de la llar, que ha recaigut sempre sobre les dones.
Per a elaborar la història, s'han inspirat en experiències reals i properes amb l'objectiu de mostrar la rellevància d'aquest treball que sempre ha quedat a l'ombra.
Pot ajudar per reflexionar a l'aula sobre el paper fonamental de les dones que fan aquest treball tan essencial per a la vida i sobre l'apoderament femení.
En aquest document trobareu una proposta per treballar la gestió de la ràbia en 3 sessions i a partir del conte "Tinc un volcà!" de Míriam Tirado i Joan Turú.
No hi ha més recursos
abusos sexualsacceptacióactivitat i descansaddiccionsadvocació i defensaafectivitat-sexualitatafrontar els desafiamentsagressions sexualsalimentacióassertivitatassetjamentautoestima i control internbenestar animalciberassetjamentcohesió de grupcol·laboració i treball en equipcomunicació interpersonalconsum d'alcoholconvivènciacreativitatdiversitatdiversitat funcionaldol i pèrduesdroguesempatiaesforçesquitxa emocions amb la bledaestereotipsetiquetesgelosiagenerositatgènerehabilitats per a la vidahigieneinterculturalitatinvestiguem habilitats i ods amb el detectiu hopperles parts del meu cosles parts del meu cos - p3lgbtilideratgemaneig de la tensió i l'estrèsmaneig dels sentiments i les emocionsmasculinitatsmites sexualitatmotivaciómutilació genital femeninanegociació i rebuigoci nocturnodsorientació sexualparticipaciópensament críticpersonatge sergiplanificacióprejudicispresa de decisions i solució de problemespressió de gruprespecte per un mateixrobatorissalut mentalsalutogènesiseguretatsentit de coherènciasolidaritatsuperar la tensiótabacteatrevalorsviolència masclistaÚs de pantallesÚs dels medicaments