Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu entrenar l’habilitat de l’autoestima i l’autoconeixement amb l’alumnat a partir de la reflexió sobre els canvis físics que es produeixen a la pubertat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu Ajudar l’alumnat a prendre consciència de com les experiències personals viscudes influeixen en la percepció de l’autoestima i en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar en relació a l’autoestima, promoure l’autoconeixement de l’alumnat  i posar en valor les qualitats pròpies que influeixen positivament en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Autoconeixement
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Gestió de l'estrès
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Iniciarem la sessió fent un recordatori de la sessió anterior i compartint breument com es van sentir. També farem una roda de reconeixement emocional, explicant com se senten avui i què esperen d’aquesta sessió, que serà l’última. La sessió d’avui serà per preguntar tot el que mai no han gosat preguntar sobre la mort. Per a fer-ho, la docent tindrà unes targetes preparades amb preguntes extretes del material «Mortal». Per torns, els infants agafaran una targeta, la llegiran i iniciarem el debat filosòfic. No hi ha respostes correctes o incorrectes! Els infants podran escriure la seva pròpia pregunta en una targeta del mateix format, però en blanc. Per tancar l’itinerari farem la reflexió següent: què hem après durant aquestes quatre sessions? A partir d’aquí cada infant escriurà un desig per posar a «La capsa dels desitjos» (que haurem preparat amb antelació) i que recollirà el que han après: «M’agradaria passar més temps amb els meus avis», «Vull compartir més passejos amb el meu gos», «Vull jugar amb els meus amics i amigues» o «Vull millorar la relació amb els companys i companyes de classe». Aquests missatges poden iniciar un hàbit a l’aula o poden servir per estirar del fil i fer una dinàmica de revisió durant el curs.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Iniciarem la sessió fent un recordatori de la sessió anterior i compartint breument com es van sentir. Farem una visualització guiada on podrem recordar algun moment bonic viscut amb algú especial que ha mort o bé podem recordar algú amb qui ja no hi tenim relació o alguna pèrdua (separació de la família, migració, canvi de casa...). L’activitat central de la sessió serà vestir l’arbre de la gratitud. Per a fer-ho, cada infant escriurà o dibuixarà un record especial de la persona, mascota o situació que ha mort en unes cartolines retallades en forma de fulles d’arbre. A l’altra banda de la fulla hi escriurà una petita frase d’agraïment per aquell record bonic (gràcies, per sempre, no t’oblidaré...). Farem un cercle de conversa per reflexionar: què ens queda de les persones, mascotes o situacions que han mort? Debatrem sobre la pregunta: per què a moltes persones els fa por la mort? Acabarem l’activitat escoltant o ballant una cançó d’agraïment a la vida.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Iniciarem la sessió recordant breument la sessió anterior i preguntant com es van sentir els infants. Crearem un espai de conversa per introduir el tema de les pèrdues. A continuació, farem la dinàmica «El pot de les pèrdues», on cada infant escriurà en un paper una pèrdua quotidiana i la dipositarà en un pot comú. Llegirem algunes de les pèrdues de forma anònima i parlarem sobre les emocions que poden generar. Després, de forma individual, cada infant elaborarà «El mapa de les emocions», on, sobre una silueta humana, dibuixarà amb colors i textures les diferents emocions associades a les pèrdues. Per acabar, farem una relaxació guiada de cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Dol i pèrdues
    • Empatia
    • Gestió de les emocions
    Nivell: Primària

    Iniciarem la sessió explicant breument l’itinerari que estem a punt de començar i creant un ambient de seguretat emocional entre tot el grup. Després d’introduir el cicle de la vida a través d’un curt (Sea You) i de reflexionar sobre l’experiència de la protagonista, els infants dibuixaran i ompliran el seu propi cercle de la vida, on podran plasmar la seva història fins al moment i el futur que voldrien o imaginen. Ho compartirem, amb preguntes que el docent pot fer per facilitar el diàleg. Per acabar, i com a tancament, farem una petita reflexió amb el grup i cada alumne/a crearà un símbol que representi el seu concepte de vida i els compartirem amb el grup.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Aquesta proposta pretén donar a conèixer als infants els ODS, específicament el ODS 4 i el ODS 8, i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

  • Dinàmica
    • Primària
    • Autoconeixement
    • Habilitats per a la vida
    • Investiguem habilitats i ODS amb el Detectiu Hopper
    Nivell: Primària

    Amb aquesta proposta es pretén treballar l’habilitat de l'autoconeixement, ajudant els infants a identificar i prendre consciència de les habilitats per a la vida i oferint oportunitats per tal de practicar-les a l’aula i a casa.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  antiracisme  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments