Recursos

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    • Pensament crític
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la tercera sessió de l'itinerari «Sensibilització vers les violències sexuals». Té com a objectius identificar mites i estereotips en relació amb la identitat i el cos, així com facilitar la reflexió personal sobre els malestars i privilegis que ens provoca la relació entre els nostres cossos reals i el model imposat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Afectivitat-sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària

    Aquesta és la segona sessió de l'itinerari «Promoció de les habilitats en relació amb la sexoafectivitat». Té com a objectius treballar la idea que, sovint, tal com em tracto jo és com tracto els altres. També practicar l'automaternatge, el tractar-nos amb tendresa. Treballar les dependències i el diàleg amb els nostres límits i els dels altres a través de l’habilitat d’autoestima i control intern.  

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Autoconeixement
    • Drogues
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu acompanyar l’alumnat en la gestió dels plaers a través de l’autoconeixement i l’autoestima.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Mites sexualitat
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu entrenar l’habilitat de l’autoestima i l’autoconeixement amb l’alumnat a partir de la reflexió sobre els canvis físics que es produeixen a la pubertat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Sexualitats ESO
    • Gènere
    • Autoconeixement
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar amb l’alumnat sobre la pressió estètica i els ideals de bellesa actuals i prendre consciència com aquests cànons de bellesa afecten a la construcció de la identat i l’autoestima.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (3r i 4t d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectiu Ajudar l’alumnat a prendre consciència de com les experiències personals viscudes influeixen en la percepció de l’autoestima i en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Convivència ESO
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    Nivell: Secundària (1r i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té com a objectius reflexionar en relació a l’autoestima, promoure l’autoconeixement de l’alumnat  i posar en valor les qualitats pròpies que influeixen positivament en la cohesió grupal.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Eix Consums i hàbits ESO
    • Autoconeixement
    • Ús de pantalles
    Nivell: Secundària (1er i 2n d'ESO)

    Aquesta sessió té els objectius d'ajudar l'alumnat a prendre consciència de les parts de la pròpia identitat que es construeixen a partir del món virtual, així com conèixer quins estereotips reprodueixen els models i referents d'aquest món i generar esperit crític envers aquests.

  • Dinàmica
    • Infantil
    • Autoconeixement
    • Cohesió de grup
    • Convivència
    • Diversitat
    • Estereotips
    • Etiquetes
    • Interculturalitat
    • Pensament crític
    • Prejudicis
    • Valors

    Aquesta sessió proposa com dinamitzar el conte «Color carn» on els protagonistes de la història són els llapis de colors, concretament el color carn. El primer dia d’escola tots els colors estan molt il·lusionats: per fi sortiran de la capsa i podran pintar els dibuixos dels infants! En Color Groc pintarà el sol de l’estiu, en Color Blau el mar i les onades, en Color Vermell un cotxe rapidíssim... I en Color Carn?
    Aquesta entranyable història us ajudarà a reflexionar amb l'alumnat sobre l'existència de mil i un tons de pell i sobre la diversitat.

  • Dinàmica
    • Secundària
    • Autoconeixement
    • Comunicació interpersonal
    • Empatia
    • Presa de decisions i resolució de problemes
    • Salut mental
    • Teatre
    Nivell: Secundària (4t d'ESO)

    La proposta "La Falca" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a les aules de 4t d'ESO mitjançant un teatre-fòrum que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.

    La proposta pedagògica que trobareu aquí permet continuar treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller. Les activitats fomenten la reflexió sobre la salut mental entre la població jove.

abusos sexuals  acceptació  activitat i descans  addiccions  advocació i compromís social  afectivitat-sexualitat  afrontar els desafiaments  agressions sexuals  alimentació  assertivitat  assetjament  autoconeixement  benestar animal  ciberassetjament  cohesió de grup  comunicació interpersonal  consum d'alcohol  convivència  cooperació i treball en equip  creativitat  diversitat  diversitat funcional  dol i pèrdues  drogues  empatia  esforç  esquitxa emocions amb la bleda  estereotips  etiquetes  gelosia  generositat  gestió de l'estrès  gestió de les emocions  gènere  habilitats per a la vida  higiene  interculturalitat  investiguem habilitats i ods amb el detectiu hopper  les parts del meu cos  les parts del meu cos - p3  lgbti  lideratge  masculinitats  mites sexualitat  motivació  mutilació genital femenina  negociació i refús  oci nocturn  ods  orientació sexual  participació  pensament crític  personatge sergi  planificació  prejudicis  presa de decisions i resolució de problemes  pressió de grup  respecte per un mateix  robatoris  salut mental  salutogènesi  seguretat  sentit de coherència  solidaritat  superar la tensió  tabac  teatre  valors  violència masclista  Ús de pantalles  Ús dels medicaments